mercredi 20 novembre 2013

Functionari si cetateni

Azi am avut drum pana la primarie, ca trebuia sa depun niste acte sa calculeze nu stiu ce pentru anul asta. Plec in genul bine stiut: fug dupa Philippe sa-i pun cizmele, pana iau haina de pe cuier, pleaca in camera, fug dupa el, isi da jos o cizma, ii pun haina, urla, il pun in carucior, isi da jos si aialalta cizma, i le pun inapoi, urla, caciula nu vrea sa si-o lase, durata povestii cam 10 minute.
 
Plecam linistiti asadar, ajungem la primarie, cald, fain, trei persoane inaintea mea, ma asez, mai vine o madam si un mesio cu o privire medie spre stoarsa. Nici n-am terminat bine de gandit ca asta ma intreaba ceva, cand se si lanseaza: "Cine-i ultima persoana". Scurt si eficient. Ii zic ca madam de langa mine. "Nu, nu, cine-i ultima persoana". I-o arat cu degetul pe respectiva, simt cum mi se urca tensiunea la loc, ca dupa plecarea linistita de acasa. "Nu, ca eu am fost aici inainte". Hai sictir, inaintea cui? Si atunci de de ma mai intrebi cine-i ultimul si nu ma crezi? O las balta, ca deveneam nepoliticoasa daca mai insistam cu cine-i ultimul inaintea cui si unde era el cand eu eram acolo si el nu era de fapt.
 
Intre timp vine o madam functionara la mine, imi verifica hartiile, le am pe toate bune, merge la madam urmatoare, si ascult cu toate intentia conversatia care a urmat:
- Nu aveti impozitul pe locuinta, e nevoie de toate actele.
- Pai (nu inteleg exact, desi eram foarte atenta) blabla pot sa il aduc dupa aia.
- Imi pare rau, dar nu pot sa iau dosarul fara hartia aia, mai bine mergeti si le aduceti pe toate odata
- Blablabla (vorbea cam incet) dar pot sa il aduc mai tarziu, adica numai ma duc pana acasa si il aduc.
- Va rog sa intelegeti ca nu pot sa iau dosarul asa, o sa reveniti cu toate hartiile peste o ora, nu e asa de multa lume, nu-i nici o problema.
- Blablabla dar pot sa il aduc mai tarziu, imediat vin inapoi.
 
Intre timp ma duc la ghiseu (inaintea aluia care era inaintea mea dar nu era de fapt), verifica actele, imi da nush ce hartie sa semnez, dau sa ies.
- Blablabla, dar va promit, pot sa il aduc mai tarziu...
- Madam, va rog sa intelegeti ca...
 
Ies.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...