mercredi 24 octobre 2012

Schimbari pe ici pe colo in punctele esentiale (copilaresti)

M-am hotarat de alaltaieri (seara), in concordanta cu hazbandul, sa nu il ma lasam pe Victor sa faca ce vrea el, incepand cu mancatul si urlatul de-ampulea. M-am gandit bine, am zis ca merita sa sacrific o saptamana-doua de sieste de-ale tanarului mai tanar daca il trezeste Vic cu urletele si sa ne tinem de promisiune. 

De exemplu, cand il pun la masa ii dau 20 de minute sa termine, cand s-a terminat nisipul din clepsidra, arunc mancarea la gunoi. Am facut ieri la pranz asa, se tot cacaia cu trei macaroane, ca sa ii dau eu, ca vrea nush ce desert, ca vrea sirop, ca vrea suc de mandarine. Nu i-am zis altceva decat ca trece timpul si ca ii arunc mancarea daca nu-i gata. Si nu o fost gata, normal. Am plecat cu ea la buda, in zbieratele lui, am tras apa, ne-am intors in salon, inca zbiera, l-am luat in brate si i-am explicat inca o data cum sta treaba: "ti-am zis ca daca nu te grabesti o arunc, am facut ce am zis ca o sa fac, nu-i nici o problema, te iubesc si te ador de mor, dar cand e gata, e gata. Daca vrei desert, poti sa iti iei desert". O tacut (2 minute de urlete per total). O vrut desert, iaurt cu pai, in care sufla de obicei de varsa jumate pe masa. "Uite iaurtul, daca vad un strop pe masa, pleaca si asta la veceu". Nici un strop, mancat in timp record, gen 2 minute nu o eternitate cat dura de obicei. Dupa aia la siesta, nu i-i somn. Ii zic ca poate sa se joace cu trenul, dar daca il trezeste pe Lili, ii iau trenul. L-o trezit, dar nu o facut expres, povestea singuri si tragea trenul pe sine, dar na, Lili ii umpic bolnav, s-a trezit. Nu l-am certat, dar i-am explicat ca trenul il trezeste pe Lili si ca daca vrea sa se joace cu el, poa' sa vina in salon, gata cu camera. 

Azi la masa i-am dat dooj' de minute, a mancat IM PE CA BIL. Imi zice ca vrea mandarina, ii dau dar nu mananca decat dupa ce termina supa. Incearca sa o bage in gura, ma uit urat la el, nu zic nimic, o pune la loc pe masa; termina supa, mananca mandarina. Vrea si desert ciocolata cu niste bombonele intr-un paharel separat, dar nu mananca ciocolata, numai bomboanele: le baga pe toate in gura. Il las, ca a mancat bine. La un moment dat le scuipa pe toate pe bucata aia de plastic pe care stau farfuriile. Iau plasticul si le duc direct in buda. Nu zice NI MIC. Vrea un iaurt cu pai, ii zic "il bei frumos", il bea foarte frumos. Pleaca la siesta, il aud jucandu-se cu trenul. Ma duc la el, ii amintesc ca ieri l-a trezit pe Philippe si ca nu se joaca cu el la siesta. Pun trenul in cutie, imi zice "te log mama, laisse rails", is las sinele, il pup, ii zic ca il iubesc si il ador, acu' doarme linistit.

Si eu ma gandeam ca ne tre' doua saptamani. Daca stiam faceam asta mai de multisor, dar nu cred ca e pre tarziu nici acum. Las mesaj la bunici si la Laura sa faca la fel, sa nu se supere si sa il certe, doar sa faca ce zic ca o sa faca daca nu asculta. Sunt sigura ca o sa mai fie probleme, altele sau tot alea vechi, dar macar stiu ce tre' sa fac. Uuuuf, o trecut si asta!

8 commentaires:

Anonyme a dit…

Ma bucur ca ati ajuns la o solutie, sper sa tina si sper sa inteleaga si cei mici ca nu e pentru ca sunteti parinti rai ci pentru ca deocamdata asa merg lucrurile, fac ce li se spune.
Daca scapati si de vizite la pedopsi, e excelent.

Vacanta placuta, pana una alta!

Alexandra

Draga a dit…

Asa da, maica! voi sunteti sefii, tre' sa le fie clar la mici! nu-s cuminti, urmeaza statia "Consecinte", cu peronu' pe partea pe care vreti voi! am zis.

blo a dit…

sa stii ca o sa incerc sa aplic si eu metoda ta. ca vad ca nu ma inteleg cu tarzan.

Ioana a dit…

@alexandra: deocamdata merge cu mancatul super bine. mai are accese din astea galagioase, dar parca mai putin intense. ma gandesc ca incepe sa inteleaga si mai bine una alte din ce se intampla in jurul lui si nu mai simte nevoia sa se manifeste atat de magareste pentru orice cacat

Ioana a dit…

@Draga: asa-i maica, nici macar nu le anunt ca "mind the gap", descopera ei singuri in cazul in care voiajeaza dupa propriile reguli:) mi-i dor de tine urato:)

Ioana a dit…

@blo: pai sa imi zici cum functioneaza, deocamdata la Lili nu merge, ca nu intelege. inca se mai rostogoleste pe jos cand ii frustrat si urla. da, si asta urla:)

Draga a dit…

Auzi, urato...ca si mie mi-i dor de tine...Tu ma sunasi duminica? vazui seara tzaspe apeluri. Is cam distrusa serile in general, nu-s in stare nici cu mine sa povestesc in gand prea mult...Astept o zi in care nu-s chiar distrusa si ne auzim, bine? Da' pana atunci poti sa-mi scrii un mail, ca de-alea-s in stare sa citesc

Ioana a dit…

creca io fusai, ca am avut un moment liber de tineri si am dat cu telefonu-n stanga-n dreapta

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...