Urmaream de ceva timp niste persoane pe facebook, cele doua
profesoare star ale lumii virtuale, și probabil destul de cu renume
și în afara internetului, și mi-am pus întrebări și mi-am dat
cu părerea. Câștigată am fost eu, ca m-a făcut să mă gândesc
și regandesc la ce fac cu bibilii în clasa, și am luat la puricat
cărțile astea doua, care spun, cu studii în spate, cum invatam și
cum sta treaba cu școala:
Daniel T. Willingham « Why Don't Students Like School ? »
John Hattie and Gregory Yates « Visible Learning and the
Science of How We Learn »
Sunt lecturi bune și penrtu non- profesori, mai ales cei care sunt
părinți, prima analizează destul de mult relația
părinți-copii-scoala.
Ca după toate cărțile, am rămas cu un sentiment, mai mult de cât
cu citate invatate pe de rost, ca pentru asta ma bazez pe tehnologie:
nici nu mai vreau sa știu cum era viața înainte de kindle. Aș
vrea sa îmi aduc aminte cum era înainte sa dau de parerile unora și
altora pe facebook totuși…
Întrebările pe care mi le-am pus, cu ocazia asta sunt după cum
urmează. Sunt și niște constatari printre ele.
1. Ce e un profesor bun? „The emotional bond between
students and teacher accounts for whether the students learn. The
brilliantly well-orgnized teachers whom the foruth graders see as
mean, will not be very effective. But the funny teacher, or the
gentle story-telling teacher, whose lessons are poorly organised
won't be much good either. Effective teachers have both qualities.
They are able to connect personnally with students, and they organse
the mateial in a way that makes it interesting and easy
to understand. Does the professor seem like a nice person
and is the class well organised ?”
Răspunsul la întrebarea 1, e deci o alta întrebare. Cred ca o
întoarcere la bazele meseriei și ale relațiilor dintre oameni e
necesara și binevenita. Orice ar face cineva, are mult mai multe
șanse de succes dacă e o persoana plăcută, cu atât mai mult dacă
e profesor, și se produce în fata celor din primara sau gimnaziu.
După aia, iar, ca în oricare alta meserie, când ești organizat,
ieși mai bine. Știi ca ești organizat, când la sfârșitul unei
etape a lectiei, elevii dau tonul pentru etapa următoare. Și
etapele sunt clare, și corespund unor scopuri. Și la sfârșit,
revii la inceputuri, circular, ca sa le arăți unde au ajuns plecând
din punctul x.
2.
« As species, we adapted and evolved to transfer
knowledge from one another » asta e o caracteristica
a evolutiei noastre ca specie, care asa este, si pana in momentul
actual, e buna. Invatam unii de la altii, oricat ne-am câcâi sa ii
dam un rol principal elevului, e deocamdata impotriva naturii.
Argumentul din natura aici functioneaza, fiindca e optim. Nu vorbesc
de predatul in mod magistral, dar rolurile de profesor si de elev
sunt clare : unul il ajuta pe altul sa isi dezvolte cunostintele
si competentele (ce stie, si ce poate sa faca) care ii vor fi de
folos mai incolo.
3.
«people value things for which they had to struggle » invatatul
nu e usor, el presupune efort. Daca elevii nu sunt
gata sa depuna eforturi, nu o sa le iasa mare lucru. Asta tre' facuta
clar de la inceput. Nu tre' nici sa ii omori cu temele si cu
exercitiile dupa scoala, dar in clasa e nevoie de efort de
concentrare, e nevoie sa gandeasca, sa analizeze, sa compare, sa
imbogateasca, ma rog, tot arsenalul de activitati care ii fac mai
destepti.
4.
De ce sa invete copiii ? « expertise
comes from knowledge stored within schema, not from ability to engage
in reasoning using elements that are not coherently stored »
pai ca sa nu fie prosti. Ca avem o singura viata si e mai interesanta
cand ne aratam curiosi despre ce se intampla sau s-a intamplat in
lume, de matematica, biologie si chimie, de limbi straine, pana la un
punct, si dupa aia, fiecare isi alege ce ii place mai mult si
continua sa studieze subiectul respectiv, sau face o meserie. Nu poti
sa faci ceva la nivel de expert, daca nu ai cunostintele necesare.
Conexiunile se fac daca exista material cu care sa se faca : ca
sa vorbesti o limba straina, iti trebuie vocabular si structuri, si o
serie de activitati specifice, si multa, multa repetitie, si multa
memorare. Principiul e valabil e pentru orice activitate mai
complexa.
In
loc de concluzie : « intelligence is knowing what to do
when you don't know what to do ». De aia merg copiii la
scoala, sa invete bazele care sa le permita sa gaseasca solutii
originale.
1 commentaire:
Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi plină de bucurie a vieții mele din cauza ajutorului pe care mi-a oferit-o Dr.saguru, ajutându-mă să-mi recuperez ex-soțul cu vraja lui magică și de dragoste. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de teribil pentru că soțul meu mă înșela într-adevăr și căuta un divorț, dar când am întâlnit e-mailul Dr.saguru pe internet despre modul în care a ajutat atât de mulți oameni să-și primească ex și de a ajuta la stabilirea relației. și să facă oamenii să fie fericiți în relația lor. Mi-am explicat situația și i-am căutat ajutorul, dar spre cea mai mare surpriză, mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și că acum sarbatoresc pentru că soțul meu sa schimbat complet pentru totdeauna. El vrea întotdeauna să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezența mea. Mă bucur foarte mult de căsnicia mea, o celebrare mare. Voi continua să depun mărturie pe internet pentru că Dr. Saguru este cu adevărat un adevărat vrăjitor. VĂ RUGĂM SĂ VĂ RUGĂM AJUTAȚI DOCTOR SAGURU ACUM ACUM DUPĂ EMAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau WhatsApp +2349037545183 El este singurul răspuns la problema dvs. și te face să te simți fericit în relația ta.
1 LOVE SPELL
2 CÂȘTIGĂȚI BACK EX
3 FRUCTE DE FEMEI
4 PROMOȚIE SPELL
5 SPELL DE PROTECȚIE
6 SPELL BUSINESS
7 SPELL GOOD JOB
8 LOTTERY SPELL și SPELL CASE SPELL.
Enregistrer un commentaire