jeudi 1 septembre 2016

Iara prima zi de scoala

Am ajuns vorba directoarei, "dupa cinci ani in invatamant, puteti sa spuneti ca aveti ceva experienta si incepe sa fie mai usor". Trebuia sa o cred naibii de la inceput si sa nu o mai dau eu cu ca-s debila maxim sau sufletu' meu, ce caut eu sa fiu profesoara. 

In fiecare an e diferit, anul asta tot diferit e, dar is eu mai cool si mai relaxata. Nu am mai avut emotii din alea sa ma tina treaza noaptea dinainte de prima tura de elevi. Tot nu am reusit sa dorm, dar de caldura. M-am mai gandit eu la una doua, ca tot eram treaza, de la pe 3 pana cand o sunat ceasu, deci in principiu tot imi pica ochii-n gura, dar din alte motive. Sa nu o lungim, ca adormim. Eu sigur adorm. 

Am reusit sa ma comport exact asa cum imi faceam filme ca o sa o fac. Lista cu punctele principale care tre' discutate pe tabla, si la taiam pe masura ce inaintam. Evitatul oricarui tic verbal. Pastratul calmului in toate situatiile. Atinsul ironic cu cate o replica pe ici pe colo pe bibilii care exagerau. Era unu' care nush ce se distra in fata mea, un motiv debilut, explica la clasa ce era asa amuzant, nimeni nu pricepe, inclusiv eu,  ii fac sec "lol". Ne-am distrat toti impreuna, si au continuat sa lipeasca hartii in carnetul de corespondenta. Am zis ca la 10 si un sfert ii pauza, fix la ora aia am iesit. Le-am zis ca la si 35 ii iau din curte, la si 35 am fost afara, cu ei dupa fustele mele. Le-am zis ca dupa pauza le explic nush ce n-am priceput din orar, nu am uitat sa intreb si le-am explicat. Am mari sperante ca maine majoritatea o sa vina de la 9, si se prezinta sa faca engleza, in sala in care au stat azi. Astia si bibilii de a cincea cum ar veni, aia proaspeti. Am terminat mai repede decat de obicei, ca anu' asta am numai 20 in clasa, de obicei is cate 29-30. Aproape am tinut minte toate numele, nu-i nici unu' mega bizar, usurare. 

Unul din lucrurile bizare e ca am anul asta in a opta bibili pe care i-am avut in a cincea, am completat un ciclu intreg. Nu ca m-as simti batrana sau ceva (mint cu nerusinare), dar pot sa ii iau ca acu' patru ani, ca stiu cu cine am de-a face. Plus ca am regasit un bibil pe care absolut il adoram (desi ii singurul de a cincea pe care l-am dat afara pe vremuri, o data), anul trecut am avut-o pe sora-sa, agitata si simpatica, exact ca fraxu. Numa' mie imi place de astia doi, restul ii gasesc asa si pe dincolo, io vad in ei bucati de soare care ma fac sa zambesc intern incontinuu. Zic intern, ca daca ii extern, nu mai termina cu agitatiile veci pururi. Mai aveam doi de care imi placea maxim, da' nu i-am regasit anul asta. Aici schimba mereu clasele, nu raman niciodata la fel de la un an la altul. 

Nu mai stiu exact ce voiam sa zic. A, ca nu mai am emotii ca anu' trecut. Mi-am aranjat sala de clasa cum am vrut eu, cu postere faine, si niste flori artificiale, da simpatice, numa' trei fire de niste maci galbeni gen, ca sa ma simt ca acasa si sa ii primesc ca la mine in salon. Parca ieri le-am bagat in dulap peste vara. Abia am asteptat sa le pun la loc pe birou. 

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...