mercredi 28 septembre 2011

Si totusi evolutia lucreaza

Si face, mai draga, noi specii destul de des. Una din ele e Homo Calatorus in Autobusus. Mai este si subspecia Calatorus in Metrous/Tramvaius, dar principala creanga de pe care au sarit e Calatorus in Autobusus.

Caracteristicile cele mai importante sunt: neintelegerea conceptului de coada. Adica, oamenii se strang in fata usii autogarii intr-o ordine non aleatoare a sosirii in fata usii respective. Se formeaza o subspecie a cozii, un grupuscul. Grupusculul sta inauntrul garii, ca afara nu e voie, zice un semn mare, pus in fata fiecarei usi. Noua specie de hominide nu poate descifra nici semnele, de unde un minigrupuscul de ei se gaseste mereu de partea cealalta a usii, afara. Cand autobuzul soseste, cei de afara se imping pe scari in sus, aia din gara la fel, cei din urma sunt mereu cei dintai.

Datul cu cardul de transport peste aparatul de validare sau bagatul biletului in alalalt aparat sunt deasemenea gesturi bizare, probabil aprig judecate ca nefolositoare sau de-a dreptul ridicole. Soferul (nu ca la Londra, cand nu pleaca pana nu composteaza sau cumpara bilet) le zice frumos buna ziua, da drumul la caseta cu "va rugam validati si mergeti in fundul autobuzului" si pleaca.

Nici semnul "in caz de afluenta, nu va asezati" nu e captat de neuronii noii specii. Stau, mai draga, ca niste plesti in cur pe cacaturile alea de scaune care se pliaza cand in jurul lor nu ai loc nici sa respiri. Se mai uita si urat daca ii calci pe picioare. Deh.

Ei se si reproduc, si progeniturile si le poarta in carucioare care ocupa fix tot locul din mijlocul autobuzului. In ce-a mai ramas din spatiu, se sta atarnat deasupra alora care nu-si ridica fesele in caz de afluenta si se mai si suporta privirile lor pline de repros, ca de, ii incomodezi. Carucioarele cele mai mari cu plozii cei mai galagiosi se transporta in autobuze la orele de varf, normal.

Noroc ca evoluam si ne reproducem si ne diversificam.

9 commentaires:

Anonyme a dit…

:)) si eu care credeam ca doar in Ro exista o specie aparte a calatorilor cu busul.

Dan a dit…

Pe mine ma surprinde involutia catre Homo Fecalus. Este uimitor câti cred ca ceea ce scot e ceea ce baga, deci ceea ce sunt.

Ioana a dit…

@blo: da' de unde, sa vezi cum stau ditamai barbatoii in cur cu cate o gravida care se uita la ei cu jale...noroc cu alte muheres care ii cedeaza locul. O tona de burta "naturala" e mai grea se pare decat una produsa de un bebeu, deci are nevoie de repaus continuu.

Ioana a dit…

@conceptu' asta-i prea filozofic sa fie aplicat si priceput :)

Adi a dit…

Intr-o vreme aveam de mers cu autobuzul de la Courbevoie la Levallois. Stateam in statie si așteptam, apoi ma inghesuiam cu oamenii de care zici. Intr-o zi, vad ca scrie pe panou ca urmatorul autobuz e la 7 min. Am luat-o pe jos pina la urmatoarea. Acolo scria tot 7 min. Hai pe jos pina la urmatoarea, 6 min, etc. Cind am ajuns eu la Levallois, dupa vreo 25 min de mers, autobuzul era la vreo 500m in urma in ambuteiaj. Atunci am descoperit eu mersul pe jos. Esti sigura ca de la Défense la Colombes nu e mai rentabil sa faci macar o bucata pe jos, macar pina ce iesi pe la Rouen sau Caron? Asta in conditiile in care 10min care iti trebuie pt mers de la T2 la autobuz in sens invers se pot folosi pt mers 2-3 statii mai departe ...

Anonyme a dit…

Iei autobuzul din La défense? Am trecut de doua ori pe acolo si am zis ca nu mai repet greseala...

Daca vrei sa te enervezi: https://www.chervoisindetransport.fr/
Cand citesc unele cazuri de acolo imi spun ca am totusi noroc...
Ma bucur ca nu-s insarcinata, iar cand o fi sa fie, o sa iau transporturile in comun evitand orele de varf, pentru ca risc sa-mi iau de-a coate-n burta...

Denisa vazuse pe un nene cu un bebe in brate ce tocmai urcase in metrou. Altul vine din spate cu viteza si il izbeste; presupun ca nenea s-a tinut de bara ca sa nu striveasca bebeul, dar s-a intors si a bagat o dreapta in umarul celuilalt. Astia sunt tampiti, nu cujeta.

Ca era de autobuz... La mine ai statii simple, fiecare vine cand si unde poate si la fel urca in autobuz. Zilele trecute am dat sa urc, un mascul ma inghionteste, el vroia sa urce intai, dar inca avea tigara in bot si dupa ce am urcat, lasandu-l in spate, el s-a oprit pe scara autobuzului sa mai traga un fum.

As vrea sa nu se reproduca unii...

Ioana a dit…

@Adi: eu sunt mare adepta a mersului pe jos, dar cand merg la scoala am un rucsac de nu exagerez cred 10 kile (poate exagerez uuumpic). Prefer sa stau pe scaun sa astept autobuzul si dupa aia sa-mi "castig" dreptul de a urca in el decat sa mi se taie rasuflarea cu bolovanul ala in spate.

Ioana a dit…

@naru: ai vazut la capatul tramvaiului cum fac? Stau in fata usilor si se bulucesc, si mai ca s-ar impinge inauntru (inca se abtin), desi magaoaia pleaca dupa cel putin 4 minute, de parca ar ajunge mai repede nush pe unde daca se urca primii in tramvai. Probabil e vorba de stat in cur, ma rog.

Sa nu se reproduca zic eu. O sa ma uit pe site-ul ala sa imi ridic nivelul de adrenalina, ca ma simt cam lesinata dupa o saptamana de she's got she hasn't got :)

Anonyme a dit…

Nu iau niciodata tramvaiul... l-am luat de cateva ori, dar tocmai in est, pe langa Villemomble, sau cum i-o zice si era gol de cele mai multe ori. Dar imi inchipui, eu am oroarea de a lua RER si metrou zilnic si as bate vreo doi de fiecare data cand intru. Nu iti dau exemple ca sigur le stii :))
Incerc sa nu ma enervez, dar mi-e teribil de greu.

Ah, ziceai de alea 4 minute. Tu i-ai vazut cum alearga ca disperatii sa suie intr-un 14? ala care vine la fiecare doua minute, da si are usile automate... ala. La fel ca si la RER A.. bine, acolo-s la 5-10 minute, depinde de ghionion, dar eu asa mi-am luat-o de la o gagica (am dat si eu) pentru ca ea vroia sa ma impinga si mie nu mi-o placut.

Cred ca si in sat la bunica sunt mai politicosi :)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...