jeudi 23 décembre 2010

Pregatiri franco-romane de sarbatori

Am inceput ziua ca tot omul cu scaun la cap (canapea sub fese) uitandu-ma pe geam, ca sa vad cand se opreste ninsoarea. Nici gand, deci am ramas pe canapea, pana pe la 5 cand a inceput sa ninga si mai tare si sa viscoleasca. In momentul ala, am imbracat tanarul, mie mi-am pus inca 3 randuri de haine, nu mi-am luat manusile, nu am facut lista de cumparaturi si am plecat.

Apreciez cum nu se poate non-frenezia francezului in ale facutului de cumparaturi, spre deosebire de stuparaia din Romania la ocazii festive. Cel putin nu se prea inghesuie la supermarché, ca fiecare isi ia vinul, branza si fructele de mare din buticuri special dedicate, nu de pe rafturi cu reduceri galbene peste tot. Sau cel putin inca nu i-am vazut eu stuparind pe la supermarchéuri cu ocaziile astea.

Insist in cap ca trebuie neaparat sa iau cereale tanarului pentru micul dejun, sa nu uit ca ultimele doua dati, si purced. Trec nepasatoare pe langa rafturile cu pui galbeni hraniti in aer liber cu porumb, situatie repercutata generos asupra pretului, iau niste pulpe clasice, mai palide, dar fara OGM.

Iau cafeaua cu cicoare a consortului, pentru mine niste ciocolata, ca mi se pare ca bag prea multe calorii cand indulcesc cafeaua cu 4 bucati de zahar, macar in asta nu pun zahar. La facutul calculelor dupa, puteam de fapt sa continui, si sa pun chiar 6 bucati de zahar, ca erau clar mai putine calorii decat in ciocolata aia. Compensez repede in cap cu promisiunea de a manca numai 2 bomboane pe zi in loc de 5 pana se termina ciocolata.

Iaurtul tanarului, nervi ca nu mai aveau biscuiti moi pentru astia micii, ca aia tari ii gasesc peste tot pe covor sturciti, ca clar nu ii poate roade cu aia 8 dinti ai lui, ce sa ii mai iau ca sa nu manance zilele astea (ca de fo 2 saptamani nu mai manca sarat, numai dulce), a, peste. Cum mie nu imi place pestele (in afara de ala sub forma de sushi si sashimi) nu pot sa mananc odata cu el si sa ii arat ca imi place, cum imi zise pediatrul sa fac, asa ca iau nuggets pe care sa ii scuipe/dea luc' tac-su/arunce pe jos. Zice ca is 100% peste inauntru - ii cred.

Trec la garnitura: cartofi prajiti inghetati cu ierburi pe care ii fac la cuptor fara ulei, cu 0,85% mai putine calorii decat aia clasici, imi pare bine ca fac un gest pentru colesterolul nostru, sunt chiar mandra, astfel incat completez cu un pachet de biscuiti. Pentru duminica fac o portie extradordinara de cartofi cu paparada la tigaie, cu castraveti murati, sa te lingi pe dejte numai cand te gandesti nu alta.

Am trecut pe la pitarie sa iau bagheta tradition nu prea arsa, nu aveau, a trebuit sa completez cu un corn cu ciocolata alba, pe care, rezonabila fiind, intentionez sa il mananc in 2 zile. Am uitat cerealele tanarului, din cauza ca nu aveam lista, mi-au inghetat mainile pe carucior din cauza de lipsa de manusi, in rest am terminat pregatirile. Maine si poimaine mergem la francezi la sarbatorit, unde o sa stam in cerc in salon sau in dreptunghi la masa, si sa omoram plictiseala cu povesti despre zapada si starea drumurilor.

L-am imbracat si pe tanar adecvat, ca nu il mai puteam prezenta ca pe un bebe ca anul trecut, acum ii mare deja.




Sarbatori Fericite celor care trec pe aici.

2 commentaires:

Ana a dit…

Sarbatori frumoase si calde :-*
Lasa ca o sa gasesti tu si oameni ca niste rafturi de carti pe care sa ii rasfoiesti in liniste (asta apropo de un post mai vechi de-al tau).
Numai bine,
O cititoare fideluta (nu chiar fidea, recunosc)

Ioana a dit…

Merci de vizita si ganduri!

Stiu ca graba strica treaba, d-aia nu chiar ma dau peste cap ci imi ascut virtutea rabdarii :)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...