samedi 9 avril 2011

Pohte si pohte

Acu' ca am absolvit capitolul inmultire ca sa aiba cine sa-mi plateasca pensia (nu, nu vreau sa fiu SI "intretinuta" de copii, ma gandesc serios si deja la un azil decent unde sa-mi petrec batranetile), am trecut la ganduri si activitati mai placute in sine. In sine zic, caci fondul e dupa cum urmeaza: tata noaptea, in afara de 2 ore imprastiate pe ici pe colo, cand tzatzarul face ce stie mai bine, adica atarna de tzatza. In timp ce asadar e activ nevoie mare, eu la fel cu-ale mele si anume: cu ce sa incep sarbatorirea absolvirii asteia.

Cum de multisor nu am mai pus gura nici batul pe un sushi, ma gandesc la un platou cu ele, si sashimi evident, aranjate pe cate doua din cat mai multe feluri, creca de data asta iau si cu foie gras pe langa somon lucios, ton rosu ca sangele si altii. Stropite cu umpicut de sos de soia si o urma de wasabi, numa cat sa gadile placut papilele si sa am de ce sa fac totul sa alunece mai repede in compania unei guri de saké cald.

Porma o sa desfac o cutie de foie gras, sa rimeze cu paragraful de mai sus, si o sa pun gentil cate o bucatica pe pita alba data fix un minut la prajitor, peste care aranjez delicat un strop de dulceata de smochine. Cu un pahar de vin alb si fructos, violent de zaharos, galben catre portocaliu, care sa lase dare pe pahar, numai bune de adunat cu dejtele.

Inca porma ma gandesc serios la o excursie la restaurantul ala scump si snob unde sa degust in liniste si la masa un steak in sange cu un sos de piper si niscai cartofi pierduti printre fasole verde. Cu un varf de mustar iute pe fiecare imbucatura, nu inainte de a o plimba prin amestecul din blid in mod generos si iremediabil. Bucatura o sa aiba onoarea de a fi insotita catre jos de un pahar de vin rosu (scump), fara graba, ci tihnit si in deplina cunostinta de cauza ca am fi putut sta acasa si manca bani la preturile alea.

Alta pohta e una de slana cu ceapa verde si rosii, taiate pe un fund de lemn, intr-o amiaza de duminica insorita si lenesa, cand cratitele si oalele se hodinesc prin dulapuri.

Si inca una e de o rochie faina de vara, neaparat de dantela bej cu ceva negru, neaparat marimea 38 cel mult, asortata cu un sutien musai 85B - cine ar fi crezut ca o sa imi lipseasca atat de mult non-tzatzele dinainte de inmultire...si pantofi ascutiti cu toc semi-inalt catre 10 centimetri.

Si cine ar fi crezut ca daca imi zic ca nu mi-i somn, nu mi-i somn, in ritm de juma' de litru de cafea pe zi, e drept, da' bine ca merge. Bine ca vine si vara.

5 commentaires:

Dan a dit…

Pai ia sa vedem ce avem aici: sake cald, p'orma niste vin alb si fructos (Sauternes, Monbazillac, ce-o fi acolo) si la urma vin rosu si scump. Nu-i cam multa bautura? Cre' ca adoarme juniorul cântând!!

Anonyme a dit…

:)) asa visam si eu dupa prima sarcina. si la prima gura de bere d-aia cu lamaie, la vreo 10 luni dupa nastere, m-am facut aeroplan :))
acuma ma gandesc doar la un pahar de vin rosu, baut incet intr-o seara in care am de citit o carte buna..
intrebare: juniorul nu o ia razna de la atata cafea?

Ioana a dit…

Ioi tu Dane, da astea-s vise pentru cand nu o sa mai atarne nici un oracaitor de tzatzele mele, si is de facut pe rand nu deodata...cu moderatie desigur:)

Blo draga, ce sa zic, baga la soamne de zici ca ce-i aia (e drept ca mai mult ziua, da' sper sa ii vina mintea la cap cat de curand), si cu primul nu mancam nici ciocolata de teama sa nu ne tina treji, care ne tinea...zau ca de cand nu imi mai pun atatea intrebari lucrurile merg de la sine si nu poci sa ma plang ca nu ar fi bine.

Anonyme a dit…

Oh, Doamne, nu-mi aminti.. pe fiica-mea o poreclisem "cyborg" pentru ca nu vroia sa doarma nici ziua nici noaptea, iar de mancat.. ce sa mai zic. n-a vrut niciodata nimic altceva in afara de lapte.
sper ca nr 2 sa fie mai somnoros, ca sa-mi mai ramana si mie un pic de viata in vene :))

Ioana a dit…

Auz la tine, viata in vene...nu esti cam pretentioasa? :) Tanarul 2 abia a inceput cu colicile si imposibilitatile de a se partzai ca lumea (noaptea, normal). Cred ca termin cu alaptatul cat de curand si ii dau lapte din ala ingrosat, ca tanarul 1 s-a comportat de minune dupa schimbarea asta (adica dormea cam 4 ore pe noapte)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...