jeudi 21 novembre 2013

Sa revizam asadar

Am terminat de corectat niste evaluari la astia micii, nu am luat decat 2 calmante. Nu au invatat nimic. Aveau de revazut there is / are, posesivul cu 's his / her si ceva vocabular pentru descrierea fizica. Pentru fiecare din astea am facut cate 2 cursuri, plus teme. Au facut un cacat, parca nu s-au itat in caietele alea niciodata, desi explicatiile is ca la armata, cu regula completata de ei, cu deducere de regula alea alea.
 
I-am luat "tare", cum au invtat temerarii care au luat 1 si 3 din 20. Pai am "revizat". Cum? Am deschis caietul si am citit de cateva ori. Si cum stii ca ai retinut? Pai nu stiu. De cate ori ai scris cuvintele noi, cu traducere cu tot? Niciodata. De cate ori ai recopiat regula? Niciodata. Bon. Incep cu metodologie de invatat engleza, in franceza, sa fie clar pentru toata lumea. Cand ajung acasa, ma asez la masa, deschid caietul, iau un creion si recopiez lectia si vocabularul cu traducere cu tot. Citesc de cel putin 5 ori, inchid caietul, recit, daca iese bine, inseamna ca am retinut ceva. Mai tarziu mai deschid o data caietul, mai citesc o data, inchid caietul, daca pot sa reproduc fara nici o greseala, am retinut. La sfarsitul caietului notez inca o data vocabularul si regulile de gramatica, si inainte de evaluari il recopiez inca o data pe o foaie. "Pai eu asa am facut" zice unul. Dau sa vad, maica-sa ii scrises tot, el completa nush ce pe ici pe colo. "Nu mama iti copiaza ce tre' sa inveti tu, daca ea copiaza, ea invata. Tu copiezi tot, ai inteles?". O inteles. Nu pot sa cred ca copiii astia nu stiu sa invete, nu imi aduc aminte ca mama sa fi facut teme cu mine dupa clasa a doua, cand aveam ceva de invatat pana nu stiam pe de rost fara nici o greseala nu ma sculam de la birou, la fel faceau si colegii mei. Astia deschid cartile sau caietele, citesc o data, au o idee vaga despre ce e vorba, si gata, au invatat.
 
Lectia de azi a fost in franceza, tema e sa o recopieze si sa o invete, plus sa faca corectia evaluarii, cine nu o face pentru maine, o face de doua ori pentru luni, daca nu e luni, e marti de 3 ori, daca nu e marti, e o ora de detentie de 5 ori.
 
Mi-a iesit bine, mai ales ca i-am impresionat cu supararea maxima si dezamagirea pentru rezultatele de cacat.
 
Umflandu-ma asa in pene, am trecut la aia mari, cu care trebuia sa fac un video despre Londra, si nu mi-am dat seama ca nu imi ajungea timpul sa il vada de 2 ori, deci nu am terminat cum voiam. Da' is destepti si fac singuri acasa. Nu ma mai autoflagelez, ca am fost prea impresionanta cu aia micii. Nu pot sa le fac chiar pe toate asa de bine.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...