mercredi 12 avril 2017

Cum miroase acumul

Cel mai bine miroase a monoi. Din ăla de la uleiul de plaja care accelereaza bronzatul și nu are nici un factor de protecție, ca trăiesc pe picior periculos pragurile verii. Mereu ma ard și mereu îmi zic ca nu o să ma mai ard iar la anul și la anul sosit, ma ard iar. De vreo doua veri iau aceeași pătura cu mine, și ii imbibata de monoi. Când am scos-o duminica la plaja am plonjat direct în acumul etern al verilor. Simțeam deja cum o să ma prăjesc și de data asta, cum o să mi se incinga fiecare por, cum o să fiu lac de transpiratie și o să se combine și asta cu monoiul și nu o să ma intereseze decât ritmul în care se sparg valurile încet de nisip și doi-trei pescarusi care se învârt desupra capului.
Și pleacă toate gândurile dint-o data, nu știu exact unde, și le inlocuieste o liniște fierbinte, și toate capata un rost nou, de fapt mai degrabă văd eu rostul tuturor acuma, iara, ca toate au rostul lor dintotdeauna, dar îmi trebuie mie monoi și piele incinsa și niște valuri sparte ca sa îl văd clar.
Nu ca l-aș putea descifra vreodată, nu e ca și cum ai citi o carte și ai ajunge la sfârșit și ai momentul evrika „aha, asta-i criminalul”, ci mai degrabă îl simt cum se lateste și cuprinde totul, in fiecare broboana de sudoare care coboară încet, atrasă de pătura cu monoi, in pescarusii care chiuie și in valurile alea micute.


Asta-i momentul, și o să îmi aduc amine de el de fiecare data când ma plâng ca ma doare pielea și am frisoane și mi-i caldfrig a doua zi. Miroase a monoi. Și a vara.  

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...