vendredi 18 février 2011

Baby bisnita

Ma uitam aseara la televizor (mie imi place sa ma uit la televizor) la un reportaj despre ce cumpara parintii pentru nou-nascuti. Mai bine zis, ce cumpara parintii sub presiunea publicitatii pentru ei insisi de fapt, spunandu-si ca e pentru bebei. Inteleg ca fiecare tre' sa isi faca banu' din ceva, ca mai scoate un model de carucior fiindca i se pare ca cele cateva zeci / sute de pe piata nu raspund exact cerintelor parintilor sau o lingurita care cica nu se da cu curu-n sus cand o baga tinerii in gura. Ce nu inteleg e cum naiba cei care au deja copii nu reusesc sa ii sfatuiasca mai bine si mai practic pe viitorii parinti si de ce astia de pe urma nu asculta mai nimic din ce li se zice.

Ultima parte a chestiunii o las in suspens, imi fac mea culpa cat China, ca stiu ce e aia sa vrei sa iei tot felul de prostii despre care esti convins ca ii cresc IQ-ul cu cel putin 20 de puncte si tie egoul de parinte care nu se multumeste cu mai putin decat perfectiunea.

Cat despre prima parte, si aici o mica mea culpa: cand sa dau si eu cu sfatul pentru o viitoare mama, vad ca oricum nu avea chef sa asculte si ca deja "stia" ce vrea, asa ca am lasat-o cat de moale se poate, desi-s constienta ca majoritatea cumparaturilor pe care se pregatea sa le faca o sa le regrete mai tarziu. Prin urmare, bietii parinti sunt lasati cu totul la mila publicitarilor, pentru care binele copiilor trece inevitabil si vanjos prin contul bancar. Aceasta grija fara margini incepe din maternitate, cand iti dau o valiza roz plina de prospecte si esantioane, plus o lista de chestii pe care trebuie neaparat sa le ai cu tine in momentul X. Mai lipseste sa iti indice cu precizie magazinul din care sa le cumperi. Si de aici incepe o cursa infernala al carei finish coincide cu intinsul ultimului banut vanzatoarei care iti doreste o zi merveioasa.

Mai concret acu, cu exemple de pe lista roz si altele, ca asa e prea teoretic:
- pijama deschisa in fata daca alaptezi: cumparat, constatat mai tarziu ca o bluza de pijama se poate si ridica, nu are nevoie neaparat de nasturi (20€);
- sutien pentru alaptat: cumparat, constatat ca nu se potriveste ca marime cu sanii de maman care alapteaza (45€). Totusi nu am luat 2, asa cum zicea pe lista, na, am facut o reducere, oricum nici cu o marime in plus nu mi-ar fi fost bun (da, o crescut sanii aia ca nebunii);
- cupe de "strans" laptele direct din sani: cumparat, complet inutile, dupa ce ca sutienul era mic, unde naiba sa mai pun blidiselele alea?! (10€);
- halat de camera: cumparat, complet inutil din cauza de stat mai mult in pat si la baie (20€);
- patura pentru bebe: cumparat, inutila, nici nu te lasa sa o folosesti de fapt (chestie de sufocat, nush cum naiba se poate intampla, nu imi bat capul): 35€ (ca era de bumbac bio);
- pulover pentru bebe: cumparat, inutil, in camera erau cel putin 35 de grade: 10€;

- caruciorul: 2 in 1, cu landou si chestie de stat in fund (pe acelasi sasiu): landoul l-am folosit cam 1 luna, puteam sa il punem direct in alalalt ca se intindea destul de mult. Pana la urma ne-am dat seama ca era prea greu (11 kile fara bebe) si prea mare, umplea tot portbagajul: 800€ (cadou de la bunici). Am vazut mai tarziu varianta 1 in 1, de la 0 la cat de tarziu cu doar 300€;
- mobilul cu cai si muzicuta: 30€, cam inutil, ca abia acum a inceput sa il descopere, da nu zice nimic daca nu ii canta caii aia in cap inainte sa adoarma;
- perna de alaptat: un carnat de pus in jurul tau, sa nu te doara spatele cica, l-am folosit cam 2 zile, dupa aia m-o enervat ca era prea mare: luat cu imprumut de la cumnata, destul de scump in magazine.
- bine ca nu am luat si colacul pe care sa stai daca ai avut o epiziotomie: canapeaua noastra are 2 locuri si stateam cu poponeata pe santul dintre ele. Si asta scump la cumparat.
- scaun de baie: cumparat, inutil, in cada de plastic nu incape, in aia mare daca il pui tre' sa o umpli cu apa pe jumate, plus cum naiba il speli la cur daca sade? 10€


Suma celor de mai sus reprezinta bani cheltuiti asa, de flori de mar.

Singurele lucruri folositoare sau aproximativ folositoare:
- body-uri (6, marimea o luna), pijamale (6, marimea o luna): 15€ + 18€
- scaunul auto: inspirati nush cum pe moment, am luat unul de la 0 la 18 kile, odata scos din el trece direct pe nush ce suport care ii inalta curu si care ii mai ieftin. Scaunul: 130€
- mobila de camera: pat+comoda cu masa de schimbat (care se poate lua jos si ramane comoda decenta), de la magazinu' ala scandinav DIY, sa zicem 70€ max plus salteaua cam 60€
- transat de bebe (in fr, sau rocker in eng): cam inutil primele 2 luni, bebeul sta numai in brate: 70€ (dar a stat in el dupa aia cam o luna, na, sa zicem ca nu complet inutil)
- jucariile: primite cadou de nastere de la diversi. I-am cumparat si noi cateva, dar cand am vazut ca se juca mai fain cu ambalajele, i-am facut zornaitori din sticle de plastic cu fasole sau orez. Inca se mai joaca cu ele. La inceput, ca sa nu se plictiseasca prea repede de ele, il lasam sa se joace doar cu cateva si le schimbam pe masura ce ii trecea pofta. De neinlocuit, tinand cont ca interesul pentru o jucarie anume tinea cam 5 minute.
- saci de dormit: astia-s utili, ca nu se descopera noaptea. Am luat cate unul pentru fiecare varsta (cam 15-20€) si acu am descoperit ca exista varianta care se lungeste, de la 90 la 150 de cm, cu 25€. Deci jumi-juma pentru ei, mai mult jumi, ca chiar is de treaba.
- esarfa de purtat bebeul: super utila, folosita si rasfolosita, pana pe la 4-5 luni cand devenise prea greu pentru mine, da' tac-su inca mai reusea sa il poarte cu ea si dupa. 60€

Am avut noroc cu un coleg de-al consortului care ne-a dat cutii intregi de haine de la 3 luni la un an, numai ca tanarul creste destul de repede si alea de un an le purta pe la 6 luni, acu poarta haine de 2 ani. Dar le-am folosit si rasfolosit. Pentru al doilea am mai luat body-uri si pijamale de o luna (de fite numai, ca mai aveam de la Victorolu', da' mi-am facut eu o placere). In rest, reciclare de tot de la frac-su.

Materialiceste vorbind, primul copil e mai mult bataie de cap si o gramada de chestii inutile (si fizic si psihologic de fapt). Ideal ar fi fost sa astept sa ma nevoie de ceva si numai dupa aia sa caut de cumparat, nu "ia hai sa vad ce mai e prin magazine/pe net + achizitii de-a mproasta". De-al doilea o sa profit la maxim, si zau ca merita facut un al doilea daca primul a fost un fel de mic extraterestru pana pe la un an jumate: cu al doilea am capatat increderea ca pot fi o mama normala, nepanicata, calma, totul e mult mai natural (chiar si sarcina, de unde cu primul aveam la contractii cu carul, acu am cate una-doua pe zi).

Sa vie cand vrea el asadar, mai am rabdare 6 saptamani, dupa aia reincep sa dau cu aspiratoru, da-de da-de. Si ceva poze:

DJ Vic de Craciun


Cu tac-su, tot de Craciun


Cu subsemnata, tot de:


Subsemnata, pe la 7 luni


Tot subsemnata, pe la inceputul lunii a opta (nush cum se face ca am nimerit in aceeasi pozitie ca in aia de mai sus)


Victorolu' in halatul de Rocky (are 17 luni acu)

3 commentaires:

Anonyme a dit…

Ne e dor de voi! Ptiu, sa nu-l deochi, cat e de frumos!:)

Nasii

Anonyme a dit…

Bai deci mie perna de alaptat mi-o fo utila, am luat-o destul de tîrziu din motive de dureri de spate de la alaptat. Merita banii. Si pulover de bebe iar util, era un frig în salon (Necker!!) de se mirau toate infirmierele alea cînd intrau (pe culoare cald si bine), vai da ce frig e aici la dv, ei nu zau chiar?! Noroc ca aveam calduri de la hormoni alaptat etcetera...
Ce frumosi sînteti!

Adi (de Clichy)

Ioana a dit…

Mai nasicii, venim la vara si vi-l lasam cu drag sa va uitati la el, eventual sa ii dati ceva de mancare, ca noi de o saptamana ratam proiectul asta incontinuu:)

@Adi: merci de vizita:) io mai bine prefer o canapea buna decat carnatul ala + o perna la spate: ni' nu se compara. A, la Necker ma duc si eu de data asta, pentru Tzo1 am fost la NDBS, da' in septembrie o fo' cald de numa, sper ca nu o sa ninga in aprilie, ca nu am decat un pulover pentru BB. Si ma mai gandesc sa negociez cu ei sa ma lase acasa mai repede daca totul e bine, ca 4 zile in urlete non stop e mult prea mult.

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...