jeudi 8 décembre 2011

Ultima sedinta

P-acisilea la sfarsitul fiecarui trimestru se fac sedinte de clasa, unde se discuta cazul fiecarui elev, se completeaza buletinul de note, se fac observatii etc. Unul din etc-uri e ca elevii au o nota de comportament ("vie scolaire" ii zice, pe scurt VS), din 20: 14 puncte date de profesori (dupa 6 criterii) si 6 puncte vin de la administratie, in functie de absente si intarzaieri (justificate sau ne-).

Am inceput discutia, cu directorul si adjunctul si 4 profesori (au uitat sa dea foaia de prezenta la semnat, dar na, poate vin maine cu ea. Sau se bazeaza pe memorie). Se uita adjunctul la observatiile dirigintei, si ii zice diplomatic ca are cea mai mica nota de VS din scoala. Pai da, ca car ca mar, nu stau in loc, is nush cum alea alea.

Luam cazurile unul cate unul: brazilianca. Foarte buna, invata bine, e desteapta, motivata, serioasa, o felicitam? No. Nota de VS ii de 13. Adica diriginta ii daduse 13-6=diferenta. Tacere stanjenitoare, diriginta zice ca nu renunta la nota, ca atata merita, sa faca mai bine trimestrul urmator. Moldoveanca. Foarte motivata, invata bine, franceza e din ce in ce mai buna, nimeni nu are nimic cu ea, numai de bine. O felicitam? Ntz. Nota de VS ii 13,2. Incepe directorul sa rada, cum naiba i-a iesit femeii cu virgula. rade asa de tare ca i se face un carcel la spate. Continua sedinta in picioare. Toti radem de numa', mie mi-au dat lacrimile. Dau sa scot un mar, se uita directorul urat la mine "vai, dar nu o sa incepeti sa mancati la SEDINTA!". Bag speriata marul la loc.

Continuam: columbianca. Perfecta, vorbeste o engleza de calitate, comportament exemplar la toate cursurile, stie matematica, joaca badminton si tenis de masa super bine, franceza nu-i chiar OK ca sa fie integrata 100% intr-o clasa normala. O felicitam? D-apai cum, nota de VS ii 12,1. Iar cu virgula, hihihi hahaha, ii perfecta dar diriginta i-a dat doar 6,1. Pe profa de mate o apuca un carcel la umar. Intre timp, carcelul directorului era pe vindecate, putea sa stea pe scaun normal. Eu jinduiam dupa marul ala de parca era ultimul lucru de pe pamant.

Am incheiat sedinta ca o sa fiu prezenta saptamana viitoare, ca nush cum se face ca din cei doi romani care au venit acum, unul nu scrie mai deloc. Sunt frati, nu-i nici un an diferenta intre ei, unul scrie normal pentru varsta lui, alalaltul are nevoie de 5 minute pentru un cuvant de 5 litere dintre care 4 nu-s bune. Au cam 15 ani. Nu impreuna.

Na, si cu asta s-a terminat trimestrul "administrativ", urmeaza sa dau buletinele de note cu diriginta clasei de straini, sambata, de la o ora pe care mi-e si frica sa o pronunt: 8h30. Iar trezit la 7 fara un sfert dimineata, SAMBATA, iar plecat cu nenorocirea aia de tramvai, iar La Défense, iar autobuzul, iar iar iar.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...