jeudi 9 janvier 2014

Dezbatere

Am ramas cu ceva de la cursul ala la care am fost cand erau minus jdemii de grade si mergea un RER din trei, sa fac activitati interactive cu astia marii, mai ales ca grupa de engleza intensiv ii chiar buna pentru asa ceva, deci lansarea.
 
Azi, dezbatere deci (balloon debate), dupa lectura de biografii de Obama si George W., da, politica, da' toata lumea discuta asta in afara scolii, deci de ce nu si la scoala. Le-am dat metode de "fluidizare" a dialogului, tot de la curs invatate de catre moa, si am pregatit mesele fata in fata, sa fie dezbatere, nu gluma. Pana si-au pregatit argumentele si contra-argumentele, am discutat cu cei 4 judecatori, care trebuia sa noteze numele fiecaruia care lua cuvantul, la argument, contra-argument sau fair play. Plus detalii tehnice, peste care trec. Eu m-am retras, ca sa notez ce zic unii si altii, si i-am lasat pe judecatori sa inceapa, sa continue si sa incheie activitatea. De la 10 si un sfert pana la unspe fara zece, numai ei au vorbit.
 
La inceput a fost un ping pong la zid, ca nu atacau ce ziceau ceilalti, doar prezentau argumente. Au ajuns la faptul ca W era fiu de presedinte si ca are experienta, ceilalti au sarit cu gura ca Obama e tanar si entuziast, si aici a inceput dezbaterea, cu idei destul de originale :) Au trecut iar la argumente-argumente la un moment dat, dupa aia la premiul Nobel pentru pace cand Obama continua razboaiele nush pe unde. Iar dezbatere, din pacate mereu aceeasi 3-4 din fiecare grup prezentau contra-argumente, ma gandesc ca e greu sa inteleaga ce zice cineva, sa macine argumetul si sa vina cu altul care sa il atace, totul in engleza, dar s-au descurcat destul de bine pana la urma, chiar ma bine decat ma asteptam. Cativa veneau cu argumente, dar nu puteau sa raspunde asa repede celorlalti, altii nu au zis nimic. O sa fac statistici in weekendul asta, si sa punem la punct strategii de imbunatatire, ii las pe ei sa decida cum e mai bine.
 
Ma gandesc ca fiecare are punctele lui forte, aia care vorbesc mai bine, pot sa dezbata, cei mai timizi, sa prezinte argumente, cei si mai timizi sa caute informatii pe internet, le sugerez asta, sa vad ce-o sa zica.
 
Cum stiau ca si fair-play-ul intra in joc, ii ajutau pe adversari cu cuvinte ("What's the English for..."), le reformulau argumentele, dar nu le sugerau raspunsuri (asta face parte din strategii, dar acu' erau chiar infierbantati si nu s-au gandit sa fie chiar asa de fair-play). Abia i-am oprit, ca judecatorii nu mai pridideau. S-au organizat si ei bine, 2 notau numele persoanelor si doi dadeau cuvantul celor mai timizi sau ii opreau pe cei mai vorbareti.
 
S-au comportat admirabil, grupul lui W a adus mai multe contra-argumente, si toti au fost de acord cu asta. La sfarsit un nor de ei au venit sa-mi spuna ce le-a placut sa faca asta si cand mai facem una, saptamana viitoare neaparat. O sa le pregatesc inca una dupa Hunger Games, intre Jennifer Lawrence si Tom Hiddleston, care personal ma lasa rece amandoi. Plus cartea cam cacacioasa, da' na, lor le place.
 
Punctul prost e ca nu stiu cum sa evaluez activitati de genul asta, sau cum sa concluzionez. O sa discut cu ei dupa statistici, luni, sa vedem cum facem, ca nu vreau sa ii incurajez prea tare pe vorbareti, ca dupa aia nu mai tac, dar nu vreau nici sa le tai elanul, ca ziceau chestii super faine. Ma gandesc ca poate sa stea si neevaluata genul asta de activitate, sa zicem ca toti cei care iau cuvantul iau un punct la nota de participare la oral, si ca aia care tac, nu au puncte, deci nota la oral pe trimestrul asta nu o sa fie prea stralucita, desi is sigura ca o sa se scoata ei cumva, is super inteligenti.
 
Dupa activitatea asta, cu vantul in pupa, l-am trimis la plimbare pe un pistoc de a sasea, deci mi s-au pleostit panzele rapid, ca nu a tacut din gura nici 2 secunde una dupa alta, si m-am cam suparat pe toata clasa, ca nu erau atenti de loc. Fata de micii de la opt dimineata, care au facut dialogul super bine, plus prezentarea, 6 elevi au luat cuvantul dupa dialog, cu astialalti numai 2 au reusit, de atatea ori a trebuit sa intrerup cursul ca sa taca din gura. Ca am metoda noua, ma pun la comp si ma fac ca scriu chestii pana se hotarasc ei sa taca, m-am saturat sa le tot zic eu, ma simt penibil. Dureaza mai mult, dar au inteles ca daca nu tac, nu apuca sa termine de notat ce trebuie si nu se descurca singuri.
 
Dupa aia am venit acasa, sa fac o siesta, si normal ca echipa de curatat zidurile blocurilor cu niste tevi cu apa cu presiune sau nush ce, dar foarte mult zgomot, a inceput lucrul la 12 jumate si au terminat la 3. Normal.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...