jeudi 28 juillet 2011

Trebi fff importante

Az' am luat autobuzul. Si m-am gandit ca de ce nu se gandesc frantujii astia sa inmulteasca o tzar' regulile pe transportul in comun, adica ceva mai mult decat omuletul ala galben si pricajit, lipit pe geamuri, care sare-ntr-un picior, fericit ca si-a validat biletul si te intreaba daca ai facut la fel. De exemplu ar putea face o lista mai lunguiata, pentru pacea si confortul transportatilor in comun, cum ar fi:

- la urcare urca primul al' care da din coate mai tare. Ordinea ajungerii in statie e neimportanta
- odata urcat, se ramane langa usa, lipit de aparatul de compostat. Se tine eventual soferul de vorba pe teme esentiale cum ar fi "ce mai faceti bine mersi"
- daca urmatorul vrea sa ajunga mai departe de scara vehicolului, se limiteaza accesul cu sacose pe roti, carucioare, rucsaci, valize. Daca tu pot sa stai cu nasu-n geam, altu' de ce nu ar putea?
- cei mai intreprinzatori sa isi croiasca drum pana la spatiul pentru carucioare de copii, unde sa stea gramada unul peste altul. Fundul autobuzului se lasa mereu gol.
- copii in carucioare se transporta de preferinta pe trotuar, nu in autobuz. Spatiul pentru carucioare e numai asa, de fanchi
- cand vrei sa cobori, te lipesti de usa de coborare cu 3 statii inainte de destinatie cel putin. Nu-i treaba ta daca usa nu se inchide ca stai tu prea lipit de ea.
- cand vrei sa cobori (varianta B) stai pe locul tau pana incep sa se inchida usile, dupa care strigi politicos "usaaaaaa" si purcezi val vartej catre afara
- nu se foloseste deodorant in transportul in comun, unii capata dureri de cap de la parfumuri artificiale
- autobuzele se vor dota TOATE cu bara verticala implantata in mijlocul usii, si in fata si in fund. Coboara cine poate si merita, nu aia cu bagaje/sacose/carucioare.
- autobuzele vor opri la 1,5 metri cel putin de bordura, un salt gratios pana jos face bine. Noi tinem la sanatatea Dumneavostra, mancati fructe si legume. Aia cu copii in carucioare sa ia drumul trotuarului, am mai zis.

Probabil ca mai sunt si altele care imi scapa momentan, dar sunt sigura ca RATP-ul o sa complecteze lipsa cu mare grija si daruire, intru exhaustivitate.

4 commentaires:

dollo a dit…

well, pesemne de asta nici franțujii nu-s nemțălăi ;)

Ioana a dit…

...sau engleji :) aia in spatiul de carucioare de copii, au NUMAI carucioare de copii si fundul autobuzelor e mereu plin :)

Anonyme a dit…

Tre' sa iei si metroul ca sa vezi ce inteligenti sunt calatorii :D
Sunt fericita ca iau autobuzul prea putin si ca de obicei prefer sa merg pe jos.

Bafta pe datile aviatoare.

Ioana a dit…

Pai il iau si pe ala: ar putea afisa regulile astea si pe acolo :)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...