vendredi 30 décembre 2011

48 de ore

Ne-am facut planuri de cu dinainte de vacanta sa plecam doua zile numai noi doi, joi si vineri. Nu am plecat in sensul ca nu am avut cu cine-i lasa pe ambii pizdici, deci am plecat luni si marti. Am luat-o incet catre Rouen, ca am vrut ceva la o distanta rezonabila de Paris, de preferinta cu masina, ca nu ma vedeam in stare sa fac drumuri de cu 3 ore inainte sa stam prin aeropoarte sau gari si sa asistam la greve diverse cu ocazia sarbatorilor de iarna, ca de obicei pe aici.

Am zis hai la Rouen deci, si am plecat. Am ajuns intr-o ora jumate, am facut poze hotelului de 5 stele ales de consort, si pe dinautru si pe dinafara, si am luat camera in primire. Era fara cada in baie, dar avea o sticla intre dus si capul patului si o lumina roz-violet pe care am reusit sa o stingem dupa ce am apasat pe osta si ceva de butoane, dar niciunul nu stingea clima. Din cauza de zgomot, ne-au schimbat camera, si-au cerut scuze de deranj, le-a parut rau, si ne-au mutat intr-una mai mare, mai scumpa si mai faina, la etajul unu, cu vedere la biserica. Am regretat si noi vederea la parcare, si ne-am mutat cu un oftat resemnat in noua camera. Ioi.

Orasul e din ala de carte postala, seamana cu Bruges, dar e mai mic si mai cochet. Casele sunt in stil normand, cu barne de lemn pe dinafara, colorate si vesele. Am intrat in toate bisericile si catedralele de pe acolo (cam trei cred), am vazut unde a fost arsa pe rug Jeanne d'Arc si am mancat intr-un restaurant tare dragut seara, scumpic, dar mancare facuta de mana lor, nu de a celor de la Picard. Am vizitat si muzeul de arta: aici, spre deosebire de Bruges, am asistat la un "defileu" in cinstea fecioarelor biblice si am vazut si ceva Monet, ca doar era in ton cu catedrala din oras.

Mai departe am mers la Deauville, pe plaja, am ascultat cum bateau valurile nisipul, si ne-am mirat de curajul unora care faceau surf pe niste valuri de cel putin un metru jumate. Dar batea vantul tare. Orasul parca e galeriile Lafayette revarsate in strada, o masina din trei era cu numere de Paris si pun pariu ca trei sferturi din locuitori erau de fapt saptejcincioptarzi sau -septarzi. Dragut, dar cam prea comercial, deci am trecut pe partea cealalata, la Trouville. Asta e ca un satuc, mai mic decat primul, dar mai "normal", vedeai din cand in cand mesdames imbracate cu haine de fas, nu numai de blana. Am mancat intr-un restaurant de familie, unde am ascultat ceva jazz-rock fain si meniul era lipit pe coperti de discuri de vinil. Aveau si un foc adevarat, si un curent simpatic tragea pe la picioare, erai ca intr-un salon nu prea pretentios dintr-o casa primitoare.

Plimbarea de digestie am facut-o iar pe plaja, unde am vazut o madam scaldandu-se in mare, pe cam 3 grade afara si probabil cu 3 mai multe in apa. Chapeau pentru curaj.

Ne-am relaxat cum trebe, pacat ca nu am avut raspunsul de la rectorat inainte ca sa fie farniente total, dar am facut deja planuri pentru februarie, cred ca o sa stam 2 nopti, ca e prea fain.

La intoarcere l-am gasit pe Philippe cu 2 dinti si lipsa de somn ziua, baga cate o juma de ora pe ici pe colo, dar nu plange mai mult decat de obicei sau ceva, e doar non-dormicios.

Si ceva poze. Imi place tara asta din ce in ce mai mult.

Philippe facand automasaj la dinti:

Ce pun francezii pe masa de Craciun si anul nou. De revelion o sa ne adaptam si noi cutumelor locale, si scoatem somonul afumat, ceva foie gras si macar niste langustine (usor, sa nu avem probleme cu digestia). Se acompaniaza in drumul catre interior cu sampanie, normal (si asta ajuta la digestie).

Madam care prefera baia in mare, nu in cada:

Restaurantul familial de la Touville, semineul langa care eram confortabil asezata in timp ce degustam o salata de-a casei, cu ficat de pui, sunca si branza calda de capra:

Philippe plecand ca din sageata ca Rambo catre bucatarie (nu merge in 4 labe, dar are o viteza apreciabila si asa, in coate)

Noua biserica ridicata pentru Jeanne d'Arc, o tusa de modernitate care gadila ochiul in mod placut impreuna cu vitraliile mai vechi si mai "prafuite"

Restaurantul de seara de la Rouen, la etaj. In fund era un radio din ala vechi, de trej de kile, care mergea!! Imi venea sa iau o carte si sa ma asez in fotoliul ala si sa nu mai plec.

Hotelul nostru de cinci stele, noaptea

Catedrala din Rouen
Plaja la Deauville

Biserica Saint Ouen
O strada din Rouen (in centru cam toate strazile arata asa, cochete, parca-s de jucarie)

Garguiele catedralei
Alte case din Rouen

"Street art"

Catedrala si targul de Craciun

Mostra de alt fel de "street art":
Hotelul nostru (de cinci stele) ziua:

Catedrala (mi-a placut enorm, daca ar fi sa incerc o personalizare, as zice ca e o mamzel la un defileu de lenjerie intima din dantela)

4 commentaires:

dollo a dit…

Da, da, o mamzel fără jartieră :)
La mulți ani și când vei gusta o langustină diseară să te gândești și la mine :)

Ioana a dit…

Fara, fara, orice catedrala ii mai sexi fara jartiere:)

La multi ani, ma gandesc neaparat, si la a doua si la a treia langustina, sa stii:)

Anonyme a dit…

la multi ani, tot cu intarziere, ca n-am apucat sa bantui pe net zilele astea. ma bucur ca ai petrecut asa frumos, iar Pili e superb!
sa-ti traiasca piticii, sa fii sanatoasa si sa ai parte numa' si numa' de bucurii anul asta :)

Ioana a dit…

Na, ca am vaz't mesajul decat acum:) mersi de urari, la fel si tie mai superbo, stai pe pozitii si fii tare, inca opspce ani si pleaca astia micii de acasa si iesim la pensie:) mai ii uuuuuuuumpicut pana atunci:p

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...