jeudi 13 juin 2013

Bucataria franceza

Cum se schimba o bucatarie in Romania (sau cel putin cum as face eu personalmente): il prind pe nea Doru cand vine de la lucru, ii zic ca vreau sa schimb mobilele din bucatarie ca-s vechi si nu mai tin usile de cat se balangane Philippe pe ele, nea Doru imi zice ca se face, vine, masoara, imi da o data aproximativa de executie, executa, am mobila noua in bucatarie, platesc cu arginti sunatori, hai mersi si dau si o bere. Doua. Poate chiar trei. Timp scurs de la inceputul discutiei pana la a treia bere: cam o luna. Cost: mobilele si fo 300 de euro, ca ne cunoastem.

Cum se procedeaza in Franta:
- se cauta cataloage de bucatarie de la toate firmele care fac bucatarii, se uita in ele, nu se intelege nimic, ca mai toate au bucatarii cat salonul nostru, or bucataria noastra ii lunga si ingusta
- se injura
- se duce pe site-ul de la Ikea, acolo iti propun pe cineva care sa te observe si tu sa faci totul, la sfarsit ai de platit 500 de euro pe zi observatorul
- se inghite in sec, se discuta cu hazbandul
- se calculeaza bugetul, mare parte din el cica o sa se duca pe butoanele de la sertare, ca-s cele mai cu dichis. Bref.
- se pune la punct o strategie gen: suni la o firma, iei randevu cu un consilier maestru in bucatarii, discuti, iti da randevu cu un maestru in masurat exact o bucatarie, vine, masoara, iti ia 500 de euro si mai departe nush exact cum se procedeaza, dar banuiesc ca in felul cel mai scump cu putinta: nici o bucatarie din catalogul lor nu se potriveste cu a noastra, deci tre' sa o faca pe masura, deci o sa fie ca cum ar fi in aur masiv cu incrustatii de platina, de banii respectivi as putea sa mobilez 3 apartamente in Timisoara.
- se rediscuta cu hazbandu', ca daca l-am aduce pe nea Doru aici, face el tot. Nu, ca nu avem asigurare, ca daca se strica fo teava si inundam blocul nu ne ramburseaza nimeni deoarece nu am folosit maestrii bucatarari autohtoni cu autorizatie de la stat
- se asteapta, se mai uita din cand in cand prin cataloagele astora, de fapt nici nu imi plac chiar asa mobilele lor
- se mai discuta cu hazbandul una alta, dar tre' neaparat sa nu fim acasa o saptamana pana lucreaza astia de la 9 la 5, ca ce curu meu fac cu juniorii fara bucatarie si cu lucratorii acasa
- avem doar 3 saptamani vara asta cand nu suntem acasa, si ne apropiem vertiginos de inceputul primei
- se anchieteaza vag la gandul ca mai stam un an cu usile alea de abia se tin in balamale
- se impaca cu gandul
- se asteapta vara viitoare, sau poate aialalta, in functie de buget
Timp scurs: indefinibil. Cost: de la zero la 10000 euro

Problema rezolvata.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...