jeudi 6 juin 2013

Faptele bune si pedepsirea lor

Am vrut io draga doamne sa ma apropii mai altfel de copchii pe care ii chinui sa pronunte "th" cu limba intre dinti si alte torturi asemenea, si mi-am zis, vai mie, sa joc badminton cu ei in curtea scolii. 

Jucai ce jucai, unii is buni de tot, ca merg la club si alea alea, plus ca am capatat febra musculara, ma dor bucile si am si basici pe dejtele de la picioare de la jucatul in balerini. Ca doar nu era sa imi pun adidasi sau ceva. Dupa joc toti erau fericiti si multumiti, au plecat pe la cantina sau la cursuri sau sa se ascunda in buda, eu acasa. 

Vin joi la scoala, ma ia portareasa ca na madam, respectivii copchii au continuat sa joace badminton cu ghemotoace de hartie pe care le-au lasat evident pe jos. Pe care le-au strans evident cei care fac curat, care nu au zis evident elevilor sa le stranga ei insisi si dupa aia s-au gandit ca e evident din cauza mea ca au strans ei hartiile pe care elevii mei le-au aruncat pe jos. Urc scarile, ma ia in primire agentul contabil, ca vai madam, asa ceva nu se poate, uite ce au facut elevii dupa partida de badminton. Ca-s elevii mei. Tuse de limpezit vocea si de calmat replica mai putin politicoasa care statea sa iasa printre coardele vocale. Dupa tuse ii zic ceva de genul "ca nu-i vina mea", el o tine pe a lui ca "ba da, is elevii mei". Ma rog, termin discutia in coada de peste, azi cand ies nici nu se uita la mine, nici macar cand ii strig bonjur-orvoar. Cu nenea asta am mai avut o altercatie ca a uitat sa comande o chestie de i-am cerut-o si a avut ceva dificultati cu datul de explicatii convingatoare ca de ce nu a comandat de fapt, s-a enervat singur si tot explica la cacaturi, si imi zice sa vin sa intreb data viitoare cum ii cu comanda, ca sa nu fie nici o problema. A, ca sa nu uit, aici am fost si eu porc, si i-am zis ca sigur, o sa vin sa intreb de comanda dupa ce ii dau in scris exact ce sa comande, daca asa-i procedura, si o inceput iar sa se balbaie ca procedura-n sus si in jos (nu e evident asa procedura) si s-o suparat si mai tare si se balbaia si mai cu forta. L-am lasat intr-un final in pace.

Ziceam...cu hartiile, ma duc in sala profesorilor si ma ia la un aparteu colega de istorie, ca vai, unii elevi de-ai mei au aruncat de pe geamul clasei ei (clasa in care is eu martea) lucrari de control de engleza, dupa ce au rupt coltul unde era scris numele, si ca is elevii mei, sigur. Ioi, ce m-am revoltat, ca bine ca mi-o zis, ca sa stiu la ce sa ma astept, i-am multumit ca mi-a adus la cunostinta, si intre timp ma gandeam ca giginii care fac curat bineinteles ca nu au tinut hartiile alea, ca doar normal ca recunosteam scrisul elevilor "mei" si as fi putut sa ii cert individual, nu asa in grup cum am facut azi. 
Inainte sa incep cursul al doilea, vine alta colega de istorie, ma intreaba savasava, eu ii zic savasava, si dupa aia "esti la curent de chestia cu hartiile aruncate de aici, nu?" cu privirea aia gen "am-o-misiune-importanta-de-realizat-si-o-realizez-cu-inflacarare-desi-nu-ma-priveste-in-nici-un-fel-si-chip-personal". Da cum sa nu, mersi de inca un tras de maneca, chiar imi lipsea si observatia a patra pe subiectul asta al hartiilor post-badminton si post-control, acu' mai lipseste directoare si adjuncta sa discute cu mine despre cum au aruncat elevii hartii si nimeni nu le-a zis fain frumos sa stranga hartiile de pe jos, char daca nu au fost ei aia care au aruncat. Responsabilizarea (tuturor) elevilor vizavi de (mizeria din) locul unde-s scolarizati nu se face decat daca se cunoaste autorul exact al faptelor.

Ca urmare, azi m-am trezit cu doua foi A4 lipite pe tabla, una in care le zice elevilor sa nu mai faca mizeria si alta in care cer profesorilor sa ceara elevilor sa puna scaunele pe mese la sfarsitul cursurilor. Azi a fost un talmes balmes in sala cu pricina, ca jumate le-au pus, jumate nu, ca cica aveau istorie dupa si de ce sa le puna pe mese. Bref, mesajul e cam neclar, sa le puna la sfarsitul fiecarui curs sau la sfarsitul zilei, ma rog (pun scaunele pe mese ca sa poata matura mai bine pe jos femeile de serviciu).

Na, asta e de la scoala, astept interventia directiunii cu privire la hartiile aruncate de elevii "mei" pentru care eu is de vina.

2 commentaires:

Dollo a dit…

și până la urmă elevii tăi ce au avut de zis despre asta? :)

Ioana a dit…

Lor le-a placut badmintonul, asta e important, si mi-au mai zis si ca is singura profesoara care sta in curte cu ei, deci si asta e fain. In rest mi se falfaie, luni iar fac o partida ca am o gaura de 2 ore dimineata

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...