dimanche 9 juin 2013

Elevii la sfarsit de an scolar

...devin o specie aparte, de nerecunoscut fata de ce stiam pe vremea cand mai puteam sa le dau note. Pentru astia mari notele s-au oprit la inceputul saptamanii trecute, deci ma gandeam (cu extrem de mare naivitate) ca o data ce nu mai este presiunea notelor o sa fie mai ca lumea, relaxati, sa se implice mai mult gen. Vax albina. Le-am zis ca facem ceva activitati de "listening" tip bac si analiza de documente iconografice, si am inceput cu "listening", nu foarte greu dar na, fara fisa, acultau de 3 ori, ascultarea de la mijloc intrerupta ca sa poata lua note. Mda. Nimeni nu a facut nimic, nici macar caietele nu le deshisesera, stateau cu capul pe banca sau povesteau, cam in lehamite si povestile alea. Fo doi, obisnuitii, faceau pe nebunii, i-am scos afara, si am reusit sa fac fo 5 sa lucreze, aia care lucreaza de obicei. Pe la sfarsitul cursului am inceput sa ma anchietez grav, ce mama ma-sii fac cu ei inca 2 saptamani, aka 6 ore?!? Hai ca ultima facem un cantec, dar nu pot sa ma uit cu ei la filme 2 saptamani! Plus ca nu inteleg nimic daca nu pun subtitluri in franceza, care chiar mi se pare exagerat de bataie de joc sa o fac, chiar daca pe ei nu-i intereseaza. 

In rest astia mai micii de a patra (a saptea deci in sistem normal) is din ce in ce mai simpatici, in afara de lunea dupa ce mananca, cand sunt din ce in ce mai insuportabili. Marti verificam lectia si nimeni nu invatase nimic. Le-am zis alora pe care ii solicitasem sa imi prezinte motive pentru non-invatare, fara nici un scrupul, desi de obicei nu intru in detalii personale cu ei, dar deja incep sa intreaca masura. Timp de 10 minute i-am facut sa imi vina cu scuze, ca ce-au facut aseara alea alea, in fraze din ce in ce mai lungi, repetate de mai toti din clasa. Pana la sfarsit scuzele erau mai lungi decat lectia, majoritatea elevilor au luat cuvantul si si-au antrenat memoria repatand ce ziceau vinovatii, deci ma declar multumita. Maine verific sa vad daca au tinut minte scuzele de marti. 

Pana mai-nainte am corectat ultimul proiect de secventa din an (un ordin de misiune pentru un agent secret profesionist) si m-am cam speriat, ca aia de faceau peste 15 de obicei abia au scos un amarat de 7, ca nu invata vocabularul, nici structurile si scriu niste imbecilitati de nici cu cea ma mare ambitie din lume nu pot intelege ce vor sa zica. Pana la urma am avut si 3 cu note super bune, 19 si 20, m-am mai linistit. Nu stiu de ce celorlalti le e asa de greu sa faca asa ca astia trei, ca nici astea nu-s cine stie ce chestii super nemaiintalnite sau ceva, dar respecta instructiunile, vocabularul e corect, structurile la fel, frazele is complexe (ca am introdus "which", "where", "when" si d-alde restul). Unii se aventureaza sa inventeze chestii complicate, pe care nu pot sa le scrie corect ca nu au vocabular, altii insira cuvinte acolo, ca sa fie, fac exact pe dos de cum le-am zis sa faca. In loc sa reutilizeze un maximum de informatii din cursuri, inventeaza chestii de ma fac sa corectez cate 15 minute la 100 de cuvinte, atat de greu pricep ce vor sa zica. Exemple de productii "normale" gasiti pe blogul lor in Final Projects

A, vineri am fost la muzeu, o expo Keith Haring, cu viitorii de a treia euro, mi-a placut super mult sa fiu acompaniatoare de grup, na, importanta mare, sa treaca strada pe verde, sa intre si sa iasa toti din tren, sa adunce gunoaiele dupa picnic, sa taca din gura in muzeu, sa povestim alea alea pe strada si in parc, misto. Deja ma cunosc de la faza cu meciul de badminton, deci nu a fost asa naspa per global, dimpotriva. Daca nu ploua, maine iar fac o partida, ca mi s-au dezmortit bucile intre timp.

Si in 3 saptamani incepe vacanta!!

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...