jeudi 26 janvier 2012

Non evenimente {[pseudo(sfaturi)]parintesti}

Nu stiu cum poate trai cineva fara o cana mare de lapte fierbinte, indulcit cu miere (sa-ti tiuie urechile de dulceata nu alta) seara, pe cand isi intretine intelectul treaz timp de 2 pagini din "Consciousness Explained" de Daniel Dennett. Dupa 2 pagini, intelectul se topeste pe masura ce vezi cu ochii, in ritmul somniferului care se indreapta catre adancuri, indrumat de mierea laptelui.

Cum se imbulzesc toatea astea catre pantece la ore dulci, dupa ce urechile si-au luat portia de decibeli regulamentara, pe motiv ca "vreau aspiratorul mare, ii dau lu' fraimiu in cap cu el, il mai pocnesc si cu palma, ca nu se stie niciodata, il mai si calaresc, in caz ca - apropos, aspiratorul de jucarie e defect, il dau inapoi la saitu' de pe care l-am cumparat, deci descoperirea lumii inconjuratoare prin diverse activitati se va desfasura pana in 31 ianuarie in ritm de tub si furtun de aspirator trantit de toti peretii, nu ca pe ala mic l-ar fi scutit de bubuieli din astea, nu stiu de ce inca mai cred ca unu' mic e mai bland cu urechile si nervii, dar cum speranta moare ultima, asta e".

Paranteza: mai voiam sa zic ca unul din elevii de a treia budeaza, cf verbului "bouder", conjugat la persoana a treia singular masculin in romaneste. Budeaza pentru ca i-am dat un 16/20 si ca era cea mai mica nota din clasa la nush care activitate. Drept care luni nu a facut nimic, si i-am scris o observatie in carnet, ca nu face activitatile cerute. Azi vine la mine, tot budand, si imi zice ca am un mesaj in carnet. Tatal imi explica (tre' sa scriu in franceza, ca sa nu i se piarda din deliciu): "Madame, après des discussions avec mon fils, les raisons qui l'ont poussées à ne pas faire le travail sont restées nébuleuses". A trebuit sa-mi musc limba de cate ori ma uitam la el, ca sa nu rad ca prostu'.

Un altu' de a treia mi-a furat de pe masa pixul patru culori de la Auchan, de 1 euro 28 de centi. Tocmai terminasem ceva de scris cand au venit in clasa, si cand sa il iau sa corectez ceva, disparuse. M-am suparat si mi-a trecut de-abia acu', cu laptele asta. Inchis paranteza.

In rest ce ziceam de non evenimente, a, da, ca sa scap totusi cu numarul minim de neuroni la inventar in urma si pe parcursul minunatei aventuri in patru dintre care doi ex-locatari ai pantecului subsemnatei, declar tot ce poate reduce acest numar drept "non eveniment": vrea sa manance cu Tedi mare, Tedi mic, cartea, aspiratorul etc la masa: non eveniment. Urla si se da cu curul pe jos ca se enerveaza din motive paranaturale: non eveniment. Ma duc cu el la ludoteca, sa se joace cu copiii si sa socializeze, el plimba un aspirator timp de un ceas jumate: non eveniment. Cand sa plecam fug dupa el peste tot si il imbrac din pozitia calare (pe el, pe jos): non eveniment. Ii obsedat de aspiratoare: non eveniment.

Lapte fierbinte cu miere seara: eveniment.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

Stai asa ca eu rad singura ca prostu' la ce a scris tatal copilului, dar nici verbul "budeaza" nu e mai rau =))

Non-evenimentele tale sunt interesante. Aspiratoarele sug. La propriu. La figurat or fi foarte interesante pentru motive nebuloase.

(blogspotu nu mai stie sa citeasca; deci tot io, Alexandra)

Ioana a dit…

Stai, ca acu' acelasi a luat 11/20 la oral...i-am zis ca is sigura ca o sa budeze un secol, si m-a asigurat ca nu, dar asa, pe juma de voce, parca vad ca nici nu se uita la mine maine...

Noul aspirator al lui Victor merge bine, nimic de zis, face zgomot, da ril tine ocupat 5 minute in sir

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...