mardi 3 janvier 2012

Cea mai ingrata activitate din lume

E aia care seamana cu o piatra mica in papuc, pe care nu poti sa o scoti cand o simti (din diverse motive). Iti vine sa scrasnesti din dinti sa le sara smaltul cand iar te inteapa, dureaza cateva secunde, iti zici ca gata, de data asta s-a miscat, nu mai vine, si iar vine, si iar smaltul se subtiaza simtitor. Si tot asa.

Cam asa ma infioreaza pe mine creatorii de reclame / publicitate / marketing, sau cum naiba i-o mai zice la facutul de afise / filme / spoturi / panouri / foite imprastiate peste tot, pentru diverse cacaturi, gen "detergentul asta face cu trei bule mai mult decat concurenta", "minunea asta electronica poate avea o chestie pe care poti sa o cumperi sa iti indice cu cati kilometri la ora bate vantul in Madagascar, secunda cu secunda, nu-i asa ca viata e mai faina acum".

Oare cum se simt aia care stau ceasuri intregi si "lucreaza la un proiect" care minte oamenii in fata creeaza brendauernes? Inteleg ca tre' sa tii publicul informat de cutare si cutare mare inventie, gen peria de dinti care perie in 3D si tehnicolor, dar nu pot sa faca o data pe saptamana (sau pe un canal al brendauernesului) o lista de produse noi, cu ce contin, care-i scopul, de ce-i mai bun decat altele, sa spuna ca are un mare/mic potential cancerigen, de ce-i musai sa il ai, DUPA ce au facut studii ca sa vada nevoile EXACTE ale oamenilor? Sa zica clar cate Activii tre' sa mananci ca sa ai nush ce bacterii in stomac (sau sa nu le ai), de ce tre' sa miroasa in casa a produs artificial, cand poti foarte simplu sa deschizi geamul (si sa ai parte de miros natural de benzina...ma rog).

Da, sunt unele filmulete dragute, te razi, se rade toata lumea, si gata, sa le dea un ceas pe zi non stop, nu la fiecare dooj de minute. Da, tre' sa-si plateasaca si televiziunile si radiourile angajatii cumva, dar chiar pe spinarea nervilor si rabdarilor mele?!? Canal pentru vandut bormasini care dau gauri triple si in panta si chiloti care te fac sa slabesti instantaneu sa-si faca (apropos, teleshoppingul e genial: daca vrei sa te uiti, te uiti, daca nu, treci mai departe, e dimineata de la 8 la 9 si basta).

Si nu, nu pot sa schimb de fiecare data canalul cand ii publicitate, ca exista riscul (enorm) sa dau tot peste publicitate, e peste tot, ca orezul la chinezi, caaaa...o piatra in papuc.

Toate astea ca am vrut sa ma uit si eu la Expertii nush care, ca au avut bunavointa sa il lase si in engleza, si mi-au futut seara cu tot felul de actimeli, lipici de proteze dentare, ferestre triple, transformersi, macdonalzi, quici si alte porcarii autohtone si de import. Da, da, ma calmez, nu de alta, dar din cand in cand imi mai ies si eu din pepeni, cand chiar ma supara.

5 commentaires:

naru a dit…

Daca ar avea publicitati interesante si amuzante nu m-as supara pe ei, dar sug, nene... creatiile lor sug foarte rau si ma bucur ca am 3 ani jumate de cand nu ma mai uit la tembelizor.

Vezi ca actimelii nu e buni, au proteine ce se dau porcilor ca sa ii ingrase. Cel putin asa zicea un articol. Stiu eu daca e pe bune?

Pe langa faptul ca e iritanta si debila, ma intreb daca publicitatea chiar incita oamenii sa cumpere. Eu stiu ca pe mine nu ma influenteaza (bine, nici nu ma uit la televizor, deci e mai greu si din reflex, arunc toate flyerele si chestiile de genul). Eu cumpar ce imi place si daca am bani pentru un produs sau altul. Nu cumpar Loreal sau Garnier pentur ca imi spun aia ca e un produs mirobolant. De Danone nu am bani pentru ca sunt o studenta amarata si oricum, prefer Yoplait. Samd samd.

Ma gandesc ca daca fac asta, poate le iese totusi ceva, poate oamenii chiar sunt orbi si cand ajung in magazine vad doar marcile de la tembelizor. Stiu eu?

Ioana a dit…

Eu cred ca unii chiar cumpara chestii cand le vad la teleu, recte mama imi zice "vai, ia carnatul ala de nush care, ca-i cel mai bun bla bla", eu il iau, il gust, caca maca in cel mai bun caz, si dupa aia face "da' toata ziua ii da reclama la televizor cat ii de bun":) voilà si cumparatorii in urma reclamelor (si nu-i chiar una care se uita le telenovele si tampenii, dar na, "TV pressure" merge la unii).

Eu cumpar pe baza "mi-a zis cutarescu pe care il stiu ca chestia ii buna", si asa imi fac cumparaturile "de marca", in rest numai la promotii stau la coada.

naru a dit…

Ok, te cred pe cuvant, unii chiar cumpara :))

Eu rar urmez gusturile altora. Pentru ca sunt reticenta, ca nu am neaparat aceleasi gusturi cu majoritatea persoanelor din anturaj si in plus, am consort conservator. Daca nu eram eu, el ramanea la aceiasi marca de cereale, unt, deodorant, gel de dus....etc. Rar, foarte rar schimba din proprie initiativa. Dar cum eu fac cumparaturile.. "nu am gasit, daca nu-ti place, n-ai decat sa mergi sa cauti" si nu mai zice nimic.

Votez si eu pentru promotii :D

Ioana a dit…

ba eu am cate un referent-doi pentru una alta, ca mi-i cateodata lene sa ma gandesc la ce vreau:)

soldurile nu le fac, ca deja am intrat azi la un magazin care se pregatea pentru ele, si-i deprimant, prefer sa dau un ban in plus si sa ies intreaga din afacere:)

naru a dit…

Ah nu, ma gandeam la promotii pe care fiecare magazin le face cand vrea muschiul lui, reducerile alea de 3 ori pe ani ma deprima si pe mine. Bine, mie nu-mi place sa merg in magazine, d-apoi sa merg cand sunt 100000 de muieri ce se bat pe o bluza. Nu mersi.
Trec pe langa un magazin si ma ia cu frisoane cand vad cantitatea de popor care nu are bani, dar se bate pe haine si alte prostii.

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...