vendredi 3 février 2012

Cum sa alegi o maternitate

In Franta e vorba, ca-n Romania nu stiu cum merge treaba.

M-a rugat zilele trecute o amica sa iau legatura cu un fost coleg de-al ei (roman) a carui nevasta e insarcinata, asteapta gemeni, prin iulie. Ca sa le zic eu cum am ales maternitatea, care-i mai buna alea alea. Dupa mine, criteriile cele mai importante sunt/au fost:
1. sa fie aproape de casa, sa nu ma tarasc prin transpoarte diverse la vizitele lunare
2. cam atat

Am mai auzit de pe la unu' altu' ca nu stiu care maternitate e "baby friendly", sau cum i-o zice in franceza, "maternité amie des bébés", care nu prea inteleg cum vine aia, ca aici te lasa cam peste tot cu plodul pe tine de cand iese, ba pe Philippe nici macar nu l-au spalat pana a treia zi, cand i-am facut eu baie, ca sa nu-l ia de langa mine ca eram in mare avant de alaptat gen. Consortul a stat langa mine tot timpul, i-am interzis sa-si bage nasul in cur(ul meu) cand iasa bebeul, dar facea sudoku in salon, pana a venit Victor, Philippe a iesit prea repede ca sa aiba timp de cuvinte-ncrucisate.

In rest o armata de moase, infirmiere, anestezisti si mai stiu eu ce roiesc in jurul tau, noaptea te scoala (dragii de ei) de cel putin 3 ori ca sa ii dai sa suga preaadoratului, chiar daca asta doarme si nu se trezeste singur ca sa ceara de mancare.

Si ca sa te inscrii la maternitate (la Paris) tre' sa suni de cand afli ca esti insarcinata, le zici prima zi a ultimului ciclu, iti dau o data pentru nastere, esti luata in calcul pe listele lor, si in fiecare luna mergi la control. Aici se fac doar 3 ecografii, la sfarsitul trimestrelor, daca totul merge normal si nu-s probleme.

Sper ca le-a fost de folos, eu nu-s fana de pozitii bizare si de scofalceli instinctuale cand e vorba de durere, chiar daca is naturale 100%, asa ca am preferat (era sa zic "prefer" mneferi) o maternitate care scoate copiii pe banda, sa fiu sigura ca ii scurt si eficient.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...