mardi 31 janvier 2012

D-ale meseriei

Asta-i pe bune, serios. Un fel de moment evrika, care sper sa se inmulteasca si sa ma astfel scuteasca de mari dureri de cap intru ale scolii.

Mi-am dat seama ca aia micii is atat de mici, de cand ii pun sa faca activitati mai "serioase" o resimt ca pe o tortura. Care chestie nu o intelegeam, ca eu pe la varsta lor nu aveam probleme sa citesc si carti fara poze, lungi si nesubindrumarea vreunui adult. Ca si aia mai mari cam tot asa sunt, e alta poveste, o sa am un moment evrika si pentru ei probabil, dar acu' sa nu divaghez.

Mai, le-am cerut joi sau vineri sa deseneze un robot si sa il descrie, sa zica ce poate si ce nu poate face. Cum orice activitate cu ei dureaza 5 minute pana inteleg ce le cer, 5 minute pana se linistesc, 5 minute pana isi arunca unul altuia pixuri, gume, liniare etc, am zis ca si asta o sa dureze o eternitate, si am luat si Ibuprofenul necesar ca sa nu imi iasa creierii de durere, ca dupa orice ora cu ei.

Mai, si au facut ei desenul, si au facut si descrierea, tot elevul a avut un super robot pe pagina, cu culori, antene, butoane, maini, chiar si cozi de cal si cate 5 ochi. Super fain au vorbit despre el, atat de incantata am fost ca era sa ma calmez de tot nu alta.

"Final task"-ul e crearea unui super-erou, cu haine cu tot, cu descriere si ce super puteri mai cred ei ca e necesar sa ii adauge. Le dau bonus 2 puncte daca "se risca" si adauga detalii care nu-s in curs, deja am vazut unele descrieri pe care le iubesc. Consortul zice sa le dau bomboane daca vreau sa faca ceva creativ, ca asa a invatat el la nush ce training, in caz de sedinta unde se cere creativitate si imaginatie, sa se inceapa cu o cutie de bomboane. Purced mintenas la cumparaturi.

Noa, deci, de acu', desene: pentru urmatoarea secventa, "final task"-ul o sa fie descrierea tarii ideale (cu ce fac locuitorii, reguli etc), cu un desen la purtator. Una din lectii e sa deseneze o scena dintr-o poveste (pentru care sa foloseasca present -ing ca sa o descrie). Le-am dat un text cu fo 10 gauri pe care sa le completeze ei, pentru foecare gaura cate 4 posibilitati, de exemplu: In casa este o printesa/vrajitoare/zana/regina care sta/canta/danseaza/vorbeste cu pasarile. Asa intra si vocabular si structuri si desen.

Daca la anul nu ma trimit tot in "collège" ma spanzur.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

:)) pai daca incepi sa le dai bomboane ca sa lucreze, pana ajung in clasele mai mari au toti plombe pe toti dintii :)

ummm.. blogspot sux!

Ioana a dit…

Nu le-am dat "ca sa", treaba era deja facuta, le-am dat sa mai reduc din stres si sa fie "creativi", o sa le dau la fiecare activitate finala, care is cam 5-6 pe an, si mie imi mai raman fo 2-3 pana la sfarsit.

Si, ce, dentistii nu tre' sa castige si ei o pita?:)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...