lundi 15 août 2011

Clasificari ex cathedra

Sta sa inceapa scoala si cu ea tot felul de ganduri si strategii de gestionare a claselor si ce lectii sa fac cu ei in cele 10 maxim 15 minute de liniste, imprastiate de-a lungul unei ore de cinj de minute.

Pe langa astea, ma mai gandeam si la rolul unui profesor si la cate feluri de elevi poate avea. Despre rolul primului se pot scrie romane, am eu cateva idei da nu-s chiar foarte bine definite. Am in schimb o idee destul de precisa despre cate feluri de elevi se perinda prin fata mea.

1. Aia stralucitii, desteptii, inteligentii, din care fel niciodata nu ai destui in clasa, care dau impresia ca nu fac nimic si cand verifici iti dai seama ca fac totul foarte bine, ba iti si intrec asteptarile. Din astia sunt unu maxim doi pe clasa de 30, dar risca sa si lipseasca. Pentru astia rolul profesorului e minim, oricum s-ar descurca si fara el.

2. Aia "saracutii", neinzestrati de natura subt cutia craniana decat cu un mare vid, pe care nu poti sa il umpli. Cica natura are oroare de vid, dar in cazul astora se pare ca face o exceptie. Lor le zambesti maternal (sau paternal, dupa caz), si ii treci clasa. Rolul profesorului e minim si pentru astia, oricum nu fac nimic nici cu el, nici fara el.

3. Restul:
3a) Mediocrii catre buni, cu un interes minim (dar totusi interes) pentru ce se intampla la curs, neinzestrati in mod special de mama natura dar compenseaza cu dorinta de-a "face ceva". Pentru astia vine de fapt profesorul in clasa si cu ei lucreaza, pacat ca numarul lor nu depaseste 3-4 per 30.

3b) Mediocrii catre scandalagii, neinteresati dar facand pe interesantii, "starurile" clasei care s-au prins ca nimeni nu prea are ce sa le faca daca nu isi fac treaba. Astia sunt la scoala ca nu au voie sa stea singuri acasa si in plus este cantina. Mai e cate un "branza buna in burduf de caine", cate un Romeo sau Gigi Hagi, fetele populare. Pacat ca astia sunt in numar maxim. Pentru ei profesorul e un baby sitter cu 5 ani de studii universitare, cam la fel de demn de bagat in seama ca persoanele care fac menajul (li se da "buna ziua" si se ignora).

Cel mai fain e cand din restul 3a) sunt cate doi, trei, poate chiar patru cinci intr-o clasa considerata mediocra catre buna cu ceva potential, daca proful e deosebit de norocos. Ei fac eforturi si inteleg despre ce e vorba si, de la o evaluare la alta isi imbunatatesc "scorul" incet dar sigur. Pentru astia ma duc eu la scoala cu placere.

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...