jeudi 22 septembre 2011

Ce se-ntampla, profesore?

Mai sunt 4 saptamani si vine vacanta...am reintrat in ritmul atat de cunoscut al celor care merg la scoala: viata se traieste intre doua trimestre. Parca am renascut, nu ca nu mi-ar fi placut sa stau acasa cu piticii, a fost foarte fain si as mai face-o inca o data sau de doua ori, dar e atat de bine sa te infunzi in ce ti-i drag sa faci, ca e perfect, ce mai.

Am inceput sa "ne cunoastem" mai bine, s-a dus poleiala de la inceput, au inceput sa nu mai vina cu caietele, cu cartile, sa nu mai taca din gura decat daca le scriu observatii pe carnete. Aia micii si dulcii de a sasea s-au transformat in niste demoni, nu tac din gura nici 2 secunde. Nu prea stiu ce sa fac cu ei si cum sa fac, ca nu-s in stare sa se concentreze la un curs normal, le trebuie desene si poze si filme, de un' naiba sa le iau, la scoala si imprimanta alb-negru functioneaza o zi pe saptamana, si nu am gasit cablul de alimentare de la singurele doua boxe din colegiu ca sa merg cu laptopul meu. Nu am chef sa iau doua cartuse color pe luna ca sa le printez chestii si singura tabla electronica ii in sala 14, unde am curs o data pe saptamana. Inca nu-s atat de organizata ca sa fac chestii cu ea fix in ziua aia.

Azi aia micii s-au foit in spate 5 minute, ca ramasese un scaun gol in stanga. Ieri nu am scris data la tabla, iar mormaieli si nedumeriri, fosnaieli si "maaaadaaaaaame, ati uitat daaataaa". Aia marii-s teribili, au inceput cu minciunile "vai, dar nu azi e controlul, e luni, asa ati zis", "nu ati spus sa invatam lectia pe azi, e pe maine", dar cand ii intreb cati au invatat-o pe azi, mai mult de jumate ridica mana. A, am facut o lectura cu aia de a sasea, si dupa aia rezumatul la tabla si le-am cerut sa il invete, ca de obicei de 2 saptamani, in fiecare zi invata lectia de la tabla. Jumatate din ei au invatat TEXTUL...Cei si mai mari s-au prins ca nu numar cum trebuie minutele: le dau o limita de timp pentru activitati si daca vad ca merge repede, scurtez, zic "2 minute" desi ar mai fi ramas 5. Daca nu, invers, le mai dau cateva minute in plus. Azi la control am vrut sa termine mai repede, ca o lalaiau, si le zic ca dureaza 20 de minute in total, dar dupa cam putin timp ii anunt ca au mai ramas 5 minute. Musiu din fata se sesizeaza ca "ce scurte sunt minutele mele". M-o pufnit rasul, dar am intors-o ca oricum au intrat cu intarzaiere in clasa si de-aia se scurteaza timpul. Nu vreau sa le zic de metoda numaratului, ca dupa aia se intind ca elasticele si nu mai termina nimic, si asa cand zic ca au 5 minute, dupa 5 minute sunt care nici nu si-au deschis caietele.

Si oare si "pe vremea mea" eram asa de tolomaci de ne trebuiau explicatii kilometrice sa facem un lucru? Cand ii pun sa asculte ceva si le dau un exercitiu cu raspunsuri multiple, inca mai sunt care ma intreaba ce trebuie sa faca. Daca le cer sa sublinieze ceva, o fac cu rigla, si daca nu au, cer de la colegi. Mneferi sa incadrez ceva la aia micii la tabla, ca fac un dreptunghi tot cu liniarul, 5 minute de desen pentru un cacat. Sa nu uit, sa nu uit, sa nu uit, fac ovale, fac ovale, fac ovale.

Cam asa sta treaba, cursul meu de o data pe luna e in sensul ca vine o tanti si ne pune DVD-uri sau prezentari power point si vorbeste, vorbeste, vorbeste, 6 ore mi-a tocat creierii marti, cand am iesit imi exploda capul, nici foame nu imi era.

Oare am zis ca mintenas vine vacanta?

4 commentaires:

Oly a dit…

Iuuii...creste inima`n mine cand citesc ca nu sunt singur :))
Ai mei de 6-8 (ca am grup mixt la activitatea cu pricina) nu pot lucra decat daca urla, si nu pot face schimb de idei decat daca si le striga direct in ureche unii altora. Doi mi-au cerut voie ultima data sa iasa sa lucreze pe hol, ca e mai liniste decat in clasa :)
Problema mea e ca eu n-am "morcovul si batzul" cu notele, ca sa-i stimulez sa-si faca treaba la timp, ca suntem un fel de "optional" fara note. Asa ca a trebuit sa-i amenint ca nu-i duc in excursie sa vada un studio adevarat daca nu-s cuminti.
Oricum, scrie in continuare, mor de drag sa citesc aventurile tale pe la ore :P

Dan a dit…

Cred ca am pierdut momentul. Te stiam acasa cu piticii. Ce materie predai matale?
Da' cre' ca mereu e la fel. Poate astia micii sa mai aiba oleaca de inocenta în ei, nu mult...

Ioana a dit…

@Oly: creca e in gene sa vorbeasca tot timpul, ca altfel nu-mi explic. tac din gura numai cand ii ascult, asa ca prelungesc momentul ala cat pot, ca oricum dupa aia e potopul:)
De note nu le e prea teama, am numai carnetele si "paratul" la parinti care ii mai tine inca in frau. Am auzit de la colege ca excursiile cu ei inseamna ca nu dormi noaptea nici o secunda, asa ca nu cred ca o sa servesc din astea extracuriculare. Bafta la vizite cu ei, ai nervi de otel daca ii pastoresti in afara scolii:)

Ioana a dit…

@Dan: am inceput lucrul, ca m-am oprit numai un an jumate, de aia e mama la noi, sa ma ajute sa trec peste "stage" de anul asta. Engleza ii invat. "Inocenta"? Hm, ai mei stiu numai de frica si ca le urlu in urechi. Lenesi, da, inocenti in nici un caz...

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...