jeudi 8 septembre 2011

A doua zi de scoala

Azi am terminat turul claselor: aia de-a sasea au ramas la fel de draguti ca la inceput. Pacat ca am avut un listening (o sa folosesc termenii englezesti, nu de lene, ci pentru ca ilustreaza mai bine ce se intampla in clasa) unde l-am crezut pe cuvant pe directorul adjunct ca boxele de la comp functioneaza bine. Bine, cand nu sunt treij de elevi in clasa, de unde aia din fund nu au auzit mai nimic. Dar cum ei sunt elevi gigea gigea, au rezolvat de la bine in sus exercitiile care veneau cu listening-ul asta. Mi-am dat seama ca am facut prea multe pentru puterile lor (listening, TO BE, pairwork pentru introducing each other, intonatia in wh-questions plus recapitularea de la inceput), ca pe la sfarsit erau doi-trei care nu terminasera de copiat nici primele 2 randuri de la tabla. Tre' sa reduc drastic numarul de activitati, maxim 3 pe ora, ca sa aiba timp sa scrie cele 5-6 randuri de lectie.

Regruparea de a patra: m-am certat cu ei serios, ca rad ca prostii cand indrazneste sa scoata cate ceva in engleza un coleg mai ratacit asa, si care vrea sa faca treaba. Ca zice bine sau nu, sunt doi pe care i-am luat la ochi ca au intrecut masura. I-am zis unuia dintre ei, mai in privat, mai sa auda toti, ca e rautacios daca rade de colegii lui care nu zic bine, si si mai rautacios daca zic bine. Maine le iau agendele si ii notez (la trei notari pe aceeasi tema se vad cu dirigintele).

A treia - clasa sase m-au dezamagit total: am facut un listening, au ascultat de 3 ori, au facut bine exercitiile during-listening si cand sa faca rezumatul la ce au auzit, cu liste de cuvinte ca sa ii ajute, nu au facut nimic. Nici in franceza. Ma asteptam de la ei sa produca urmatoarea opera literara: "There are five people living in the flat. There are 6 rooms in the flat. They don't often have parties and they rarely have guests". Adverbele de frecventa erau intr-un MCQ, eu le-am dat "people, rooms, parties, guests". Nu au facut nici macar o amarata de propozitie subiect-predicat. Data viitoare discutam cu note.

Aia de a patra - clasa unu, de ma temeam ca sunt bilingvi, is pe nicaieri. M-am plimbat pe la mai mult de jumate din ei cu cosul de gunoi ca sa scuipe gumele de mestecat. Clownul clasei e unul dragut, inalt si care face pe prostul, se pare ca e pe gustul gagicii dragute, inalte, din fata lui, care face pe smechera.

A treia - clasa doi is toti niste hiperkinetici. Mai ales unu' mic cu freza à la McHammer, pe care l-am transbordat de urgenta la masa de langa mine, cu spatele la clasa. S-a linistit instant si a facut si treaba.

Sunt totusi multumita ca macar exista un fel de disciplina in clase, lucrez de departe mult mai usor cu ei decat cu nebunii de la liceu, din 2009. Acu' sa vedem in ce ritm avanseaza, ca nici sa stau dupa miculutii aia sa copieze 3 cuvinte in 5 minute nu-mi vine sa accept asa usor. Nu-s dezamagita (mai deloc).

PS: Victor ii racit, cu o tona de muci, tuseste, pe mine ma doare-n gat...

2 commentaires:

Oly a dit…

Ehehee, pai sa-ti spun o chestie (aparent fara legatura cu subiectul, dar de fapt legata de ultimul tau paragraf): asta-i al 4lea an scolar la mine, si de fiecare data, negresit, cand ne`ntoarcem dintr-o vacanta cat de mica, eu racesc de ma vad la rand cu toti sfintii si dup`aia cu dracii si dup`aia cu doamne-doamne insusi! Ideea e ca astia mici poarta cu ei holera, ciuma bubonica, febra galbena si naiba mai stie ce boli exotice, da' nu simt mititeii nimic. In schimb cand ajung in colectivitati, impart cu darnicie la adultii cu sistemul imunitar obosit de cafele si nervi toate bolile pamantului. Deci presupun ca de-aia esti racita. In alta ordine de idei, ordinea si disciplina la clasa sunt chestii relative: ai mei fac treaba la +20 db de duduie peretii clasei, da' o fac. Ma rog, mai urlu la ei din cand in cand ca-mi mananca nervii ca nu stiu sa lucreze in liniste, da' dup-aia radem toti si trecem peste :P

Ioana a dit…

Sa stii ca nu imi este necunoscuta varianta luatului de tot felul de fiinte microscopice de la aia micii. Tzangulica ii racit 3 zile, eu behai dupa cate o saptamana, nush ce virusi are, dar asa de racita ca acum cand iau de la el, nu am fost in viata mea.

Poate tu ai clase de mai mari, care reusesc sa se concentreze in galagie, dar astia de 11-13 ani, daca nu e liniste de mormant, nu reusesc nici sa ia creionul rosu in mana, in locul celui albastru.

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...