vendredi 2 septembre 2011

Dezumflarea

Azi, sedinta mare, toata ziua, de la 9 dimineata. Eu sunt "Ionà" prof stagiar, nu inteleg cum se face ca pot sa pronunte corect "Joana", dar nu "Ioana". Englezii imi ziceau "Aiona". La inceput ne face prezentare de lucrari de ameliorare a cladirilor, este un balcon nou pe undeva si un plastic deasupra intrarii in cantina. Dupa aia vine prezentarea de noua interfata pentru note si absente, inca mai sunt unii care au nevoie de 10 pagini recto-verso ca sa inteleaga cum functioneaza noul "instrument", care e ca ala vechi numai diferit. Intrebari din public: "ce-i aia un avatar?". Raspuns: "daca nu intelegeti ceva, intrebati elevii hahaha".

Am o colega care vorbeste foarte incet, in soapta. Se tine la distanta regulamentara, ba chiar se trage inapoi, si susura suav printre buze. Barbatul a parasit-o cand era cu a doua fata in leagan. O alta de o anumita varsta are botox in buza de sus exclusiv, dar ambele se bucura de o nuanta de roz aprins, inconjurata de o linie neagra. Proful de sport e "cool guy", cu margele de lemn la gat si o barbita "bilet de metrou" sub buza de jos. Directorul isi vopseste parul in socolatiu inchis si face bale la coltul stang al gurii cand vorbeste.

O sa predau la trei nivele, dar pentru a treia (a opta la noi) nu exista manual, adica au unul de acu 20 de ani, inutilizabil, cu casete video si audio. "Casete"...de cand nu am mai pronuntat cuvantul asta. O colega draguta mi-a dat manualul de a treia si caietul de exercitii. Am un credit de 2000 de copii pe care o sa il termin in maxim 3 saptamani cred. Reprografia nu functioneaza din cauza de lipsa de manipulator.

Sfatul tutoresei "fii un mic dictator": o sa il aplic la litera, stie ea ce stie.

Dupa pranz, sedinta se deruleaza in continuare cu noii profi, printre care si eu, pe culoar, ca in sala se ocupau exclusiv de diriginti. Am frecat menta prin curte si m-am mai dus sa o vad pe secretara, cu care nu m-am mai certat de data asta. Am completat corect cele jde pagini pentru diverse chestii, pe fiecare am trecut cel putin o data adresa, numele, numarul de asigurat social si numarul de telefon. Pe doua din ele l-am trecut si pe consort, cu numele, adresa, numarul de asigurat social si numarul de telefon. Daca eram divortata sau nemaritata, ar mai fi trebuit sa completez alte 4 hartii. Ufff...

Cand a venti randul noilor profi sa fie sedintati in particular, am povestit 10 minute de una alta, dupa care am luat la cunostinta de anumite probleme originale, cu care te intalnesti o data la o suta de ani, ale colegei de germana, dar care tinea mortis sa le insire secunda cu secunda in fata tuturor. Ne-au povestit si despre caietul de "liaison" cu parintii, pe care completezi tot felul de chestii, 99% probleme si sanctiuni. Pe ultima pagina sunt 10 linii unde poti sa te manifesti pozitiv.

Pe la 4 si un sfert s-a terminat sedinta, am prins un autobuz pe picior de plecare din statie, tramvaiul la fel, am ajuns acasa in 45 de minute. Luni am training pe bune pentru noua interfata de note si absente, 3 ore lungi si late, ca unii mai au nevoie si "sa vada" cum se face, nu le ajung 10 pagini recto-verso de instructiuni si print screen-uri...

Aucun commentaire:

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...