samedi 3 septembre 2011

Nu pune mana, mami, e caca!

Printre cele un trilion de lucruri pe care nu le inteleg inca in unele relatii parinti-copii e vesnicul dus cu zaharelul: "nu pune mana, e caca", "nu fa prostii ca vine nush cine si te ia", "papa, ca daca nu vine catelul/pisica/alta faptura non-umana si-ti mananca din farfurie", "hai grabeste-te ca vine politia".

Pe mine cel mai tare deocamdata ma deranjeaza cum la unii (inclusiv la mama) tot ce-i interzis, e caca. Numai pe "caca" il are in gura asta micu, ca-i ud pe haine sau are ciocolata pe la gura sau pune mana pe nush ce in parc. Eu una folosesc "caca" cand e caca in scutec si atat (sau poate si rahatii de caini parizieni de pe trotuare - apropos, saptamana asta a trecut unul cu un aspirator sa ii stranga de prin fata blocului). Ce rost are sa zici caca la tot? Ca cica nu intelege, ca car ca mar. Pai cu atat mai mult, de ce sa il minti, de ce sa nu-i zici "ala-i un fruct sturcit" in loc de eternul produs al digestiei? Cateodata cica se grabesc, si merge mai repede decat cu explicatii in fraze complexe. Cred ca un "nu, nu-i voie" clar si hotarat e mai cinstit si mai limpede decat categorisirea in clasa excrement.

Alta: "fa aia, ca daca nu, nush cine vine si face si drege (de obicei politia sau tiganii)". No zau? Nu se poate o amenintare care sa aiba un rost, de exemplu "nu te uiti la desene/nu iesi in parc/mergi la colt". O fi mic si cu un aer neajutorat, dar chiar sa-l trateze de idiot absolut nu prea da bine. Mai da-o naibii de ultima lingura de mancare sau graba la intoarcerea acasa sau mai stiu eu ce pe care nu-l face bine, ii al tau, l-ai facut, ai rabdare cu el.

Alta la parc: ce se mai supara unii parinti ca progenitura nu vrea sa se joace de-a ce vor ei. "Pai de ce stai aici pe banca, du-te si te joaca la [x,y,z] ca daca nu plecam acasa, de-aia am venit la parc, sa nu te joci?". Pai cum, nu sunt la parc ca sa se simta copilul bine? Daca asta se simte bine sa stea pe banca, ce are? Sau nu manifesta un interes debordant pentru noua masina sau ce-o mai fi adus adultul cu ei? Ete fleosc.

M-am (aproape) inervat din cauza asta. Ca-i aud pe langa mine si imi polueaza fonic cadrul de viata.

2 commentaires:

Anonyme a dit…

eu pumpkinei cand n-aveam timp sa ii dau explicatii amanuntite, ii spuneam ca e "cah" si ea stia ca e murdar si ca nu e voie sa puna mana.
dar de pe la un an, deja stia ca detergentii sunt toxici si ca n-are voie sa puna mana, si ca plantele din parc pot fi otravitoare, deci nu le baga in gura.
a fost mai greu cu curentul electric, ca nu prea pricepea ea ce inseamna sa te electrocutezi, pana nu i-am explicat despre fulgere si pana n-a vazut la desene animate cum era un personaj carbonizat de un traznet :))
chestia cu copiii mici este ca daca ai rabdare sa le explici, ei inteleg si te asculta, altfel te rezumi la rolul de papagal, dand comenzi care pentru ei sunt ilogice.

Ioana a dit…

pai asa mi se pare si normal, ce nu-i bine pentru ei, nu e bine din diverse motive, nu tot sa fie excrement.

si lui victor ii povestesc una alta, dar cum prinde ocazia cum face exact de-a-ndoaselea, asa ca pe langa de ce si cum e aia prostie, vine destul de des si cate un "nu-i voie" pur si simplu. azi desena cu un pix pe hartie, dupa aia se muta pe perete, ii explic fain ca nu-i voie+de ce, se muta pe canapea: la fel, se muta pe ecranul de la laptop: e, acolo e scurt "nu-i voie" si i-am confiscat unealta:)

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...