mercredi 7 septembre 2011

Prima zi de scoala

Pun eu ceasul de cu seara sa sune pe la cam asa, 6 fara un sfert, ca de, poate cele trei randuri de haine pregatite nu erau exact ce voiam la ora aia. Suna la 5 jumate, oricum eram trezita de la 4. Imi termin aranjatul, hainele erau OK, imi pun ochelarii si catinel catinel catre tramvai. Ajung in statie, parca nu vad chiar asa de bine cu ochelarii, ii dau jos, aaa, constat ca nu erau aia de soare, era doar foarte noapte afara. In transport doar doi man in black-si cu ipad si ziare electronice si cativa turisti.

La Défense abia se trezea, buticuri deschise pe jumate, ochi carpiti, cafele din belsug. Busul vine la timp, am si loc. Ajung in clasa, pe la 7 jumate, dau sa ma conectez la faimoasa interfata ca sa ii pun absenti pe aia care nu vin de la 8, nu mere. Numai absentele nu, restul da. Fuga la unu-altu', nu-i nimeni, nu-i bai, sa vina supraveghetorii sa le dau hartie cu absentii.

Ma duc sa iau elevii din curte, is frumos aliniati cate doi in fata la opspce numarul salii de clasa, intram, ii asez, SUNT LINISTITI. NU VORBESC. ZIC BUNA ZIUA. AU CAIETE. AU CREIOANE. SUNT LINISTITI. Is in al douazecilea cer si ceva. Astia erau cei de care ma temeam mai tare, "aia mari", plus ca e clasa de la coada, deci nivel si disciplina egal cu aproape zero absolut. Da' de unde, fac tot ce le zic, numai ca nu prea stiu sa vorbeasca in engleza.

Le-am dat o fisa de Classroom English, sa traduca din franceza in engleza, sunt care nu stiu cum se zice "raspuns", "a intelege". Ma mir, dar totusi, STAU LINISTITI. A, inainte facusem un contract de clasa, in care i-am pus sa semneze ca o sa aiba material cu ei, atitudine corecta si ca o sa isi faca temele. Am si tradus in engleza si am facut si fonologie cu ei pe frazele alea. Cuvintele accentuate subliniate cu verde, accentul in cuvant cu bulina rosie dedesubt. A mers struna.

Un singur tartacuta s-a gasit sa faca pe nebunul, a ajuns sa ma uit urat la el ca sa nu mai rada ca un magar ca nu stie sa zica "a invata", si sa il amenint ca ne vedem cu el si dirigintele in particular. Pe la jumatea cursului si-a revenit, l-am laudat de doua trei ori ca dibuise nush ce corect si gata, la sfarsit era al meu.

Aia micii, de a sasea is niste minuni. Nici nu deschid caietele daca nu le zici sa o faca. Scriu fiecare cuvant, cu spatii cu tot, unul dintre ei m-a intrebat cum sa scrie data, ca am pus-o mai tarziu pe tabla si el deja umpluse primul rand de pe pagina. Sa mori de drag nu alta, i-am zis sa o scrie unde vrea el, dar a strambat din nas, asa ca i-am pus dejtu unde am crezut ca e bine pe caiet.

Grupul de non francofoni sunt doar 4, ar fi trebuit sa fie 5, dar brazilianul probabil ca e la plaja. Ala micu' din Sri Lanka vorbeste si engleza si franceza cu un accent indian, dar nu cunoaste bine nici una din limbi. Polonezele sunt super atente insa cu una din ele ma inteleg ca ii traduce aialalta in poloneza. A patra e din Coasta de Fildes cred, zice ceva de fiecare data cand o intreb, dar numai prostii in engleza. Indianul se baga peste tot, le corecteaza pe fete si ii cu scarmuci pe cur, nu poate sa stea in loc o clipa.

Daca cei din a treia - clasa sase sunt asa de cuminti, ma astept ca aia din a treia - clasa doi sa fie perfecti. A patra - clasa unu o fi bilingvi. In genere, deocamdata bibilii astia mi-au intrecut toate asteptarile, am asa fluturasi peste tot cand ma gandesc ca o sa lucrez cu ei tot anul, sunt niste dulci, si dupa cum a inceput treaba nu cred ca o sa se acreasca prea tare, imi zice mie al cinspelea simt.

10 commentaires:

Ana a dit…

Hei, te citesc demult, dar doar acum imi vine sa ies din umbra... si sa iti zic ca ma bucur pentru tine ca ai copii faini si sper sa ti se pastreze entuziasmul :-) ba sa si creasca :-)
Si toate sa mearga de la excelent in sus!

dAImon a dit…

ha ha, ai avut noroc se pare ... succes in continuare cu ei :)

Ioana a dit…

@Ana: merci, is atata de faini si de adorabili ca as sta in scoala aia cu ei non stop daca nu ar fi ai mei, si mai adorabili si si mai faini, acasa:)

Ioana a dit…

@dAlmon: imi zicea mie mama ca la varste mai fragede mancam caca din olita, dar nu am crezut-o...:) ca sa vezi ca nu am fost gurmanda degeaba :)

Oly a dit…

Si eu te citesc cu drag de ceva vreme si`abia acu` ies din umbra, ca si Ana :) asa, deci, in calitate de "coleg de suferinta" iti impartasesc entuziasmul. Eu am 26 de zanateci intre clasele a 6-a si-a 8a pe care-i invat film. Sau cel putin incerc :) cred ca ne`ncadram cu succes la categoria "am intalnit si profesori fericiti". Norocu' nostru, totusi, ca suntem in altfel de sisteme decat cel public romanesc :)

dollo a dit…

deci până la urmă caca bun face bine la future ;) să-i stăpânești sănătoasă și să ne povestești și nouă ce peripeții vă petrec!

Ioana a dit…

@Oly: ei, colegi de breasla carevasazica, vezi ca is profitoare si o sa iti cer sfaturi :) E bine ca mai sunt si dascali macar multumiti daca nu chiar foarte multumiti:)

Ioana a dit…

@dollo: cine-ar fi crezut, dar uite si tu de unde sare iepurele, din cacat:)

Anonyme a dit…

Mă bucur pentru tine, e super că mai ai fluturaşi în stomac.

Ioana a dit…

@aristocle: sunt constienta ca am un mare cacat de noroc sa fi aterizat intr-o scoala buna, si ma bucur cat pot, ca nu se stie la anul cat si cum o sa imi scot ochii cu alte soiuri de nebuni.

Cât câcat de timp liber fara retele sociale

Mi-am dat seama, nu cu uimire maxima, ci asa, moderata, ca nu am nevoie de facebook ca sa imi incep ziua, sa ma cac, sa imi pierd timpul in...